Iranian Agriculture News Agency

حاشیه‌های یک فیلم قدیمی و پاسخ مدیر هرمزگانی

در توبه به روی شکارچیان بسته نیست

شکارچی قدیمی، حافظ حیات‌وحش هرمزگان است

شکارچی قدیمی حالا دوربین در دست دارد و به جای چکاندن ماشه، صدای شاتر دوربینش در طبیعت می‌پیچد. بازنشر فیلمی قدیمی از او افکار‌عمومی را دوباره جریحه‌دار کرد.

در توبه به روی شکارچیان بسته نیست

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی از شکنجه دو بز کوهی، گفت: این فیلم مربوط به یک پرونده قدیمی است.

به گزارش «ایانا» روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان، مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی از شکنجه دو بز کوهی، بیان کرد: هم‌اکنون یکی از متخلفان در زندان و دیگری بنا به حکم قاضی پرونده مشغول فعالیت‌های محیط‌زیستی است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان، متخلف مذکور طی سال‌های اخیر در راستای جلب حمایت و مشارکت جوامع محلی منطقه برای حفظ حیات‌وحش و زیستگاه‌ها، گام برداشته است.

میثم قاسمی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان نیز در گفت‌وگو با «ایانا» بیان کرد: این افراد در گذشته شکارچی بودند. اگر در هر مورد، راه توبه باز است؛ چرا ما باید بگوییم درباره شکارچیان بسته است؟ آریانژاد هم از شکارچیان منطقه بود و در یک مقطع زمانی این کار را ترک کرد.

او افزود: این شکارچی قدیمی به‌جای اسلحه دوربین به دست گرفت و بنا بر اظهارنظر خودش به‌جای چکاندن ماشه از زدن شاتر لذت می‌برد.

به گفته معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان، فعالیت‌های داوطلبانه این فعال حیات‌وحش بر کسی پوشیده نیست، او اضافه کرد: تلاش برای واکسیناسیون دام برای کاهش بیماری‌ها و ایجاد اعتماد دامداران به فعالان حیات‌وحش، پیگیری تأمین حق بیمه دامداران، فعالیت‌های مرتبط با حفاظت از پلنگ ازجمله اقداماتی است که این فعال حیات‌وحش طی سال‌های اخیر انجام داده است.

لازم به ذکر است، فیلم شکار و شکنجه بزهای کوهی پس از بازنشر در صفحه اینستاگرام پرویز پرستویی هنرمند ارزشمند کشور با واکنش‌های بسیاری در جامعه همراه شد که نشان‌دهنده افزایش حساسیت و مطالبه مردمی در حوزه محیط‌زیست است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید