Iranian Agriculture News Agency

نامه معاون وزیر جهاد به واردکنندگان نهاده‌های دامی

ارز بهانه گرانی نشود؛ مابه‌التفاوت می دهیم

ایانا-کشاورزی: معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به واردکنندگان نهاده‌های دامی از آن‌ها درخواست کرده است که با توجه به پرداخت مابه‌التفاوت ارز کالاهای اساسی از اوایل هفته آینده، از افزایش قیمت نهاده‌ها خودداری کنند.

ارز بهانه گرانی نشود؛ مابه‌التفاوت می دهیم

تنها دو روز از تعیین نرخ چهار هزار و 200 تومانی برای دلار نگذشته بود که خبرهایی مبنی بر اینکه یکی از شرکت‌های واردکننده نهاده‌ها، پیش‌پرداخت مرغداران برای خرید دانه را پس داده و اعلام کرده است که کالا را با قیمت روز تحویل می‌دهد. این خبر برای بسیاری به معنی بالا رفتن هزینه‌های تولید و افزایش قیمت محصولات گوشتی بود. موضوعی که از سوی دولتی‌ها با پیشگیری روبه‌رو شد و پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز به کالاهای اساسی را در دستور کار قرار داد.

بر این اساس، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به واردکنندگان نهاده‌های دامی از آن‌ها درخواست کرده است که با توجه به پرداخت مابه‌التفاوت ارز کالاهای اساسی از اوایل هفته آینده، از افزایش قیمت نهاده‌ها خودداری کنند.

علی‌اکبر مهرفرد در این نامه تأکید کرده است که «با توجه به اینکه از اوایل هفته آینده، سامانه جامع تجارت، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم را برای ارائه خدمت درباره پرداخت چهار هزار ریال به ازای هر دلار برای واردات کالاهای اساسی به‌ویژه ذرت و کنجاله سویا خواهند داشت، انتظار می‌رود در جهت همکاری برای اجرای سیاست ارزی جدید دولت اقدام لازم در جهت عرضه کافی کالا در بازار و عدم‌تغییر قیمت به‌عمل آید.»/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید