Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تعاون روستایی ایران:

ارزآوری 100 میلیون دلاری صادرات شیر خشک و خامه

سالانه ٤٥ هزار تن کره به ارزش حدود ٤٠٠ میلیون دلار وارد می‌شود

در پی آغاز طرح خرید حمایتی شیر خام، 100 میلیون دلار شیر خشک و خامه صادر شد.

ارزآوری 100 میلیون دلاری صادرات شیر خشک و خامه

رئیس سازمان تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه طبق آمار سال 13٩٤ سالانه بیش از ٩ میلیون تن شیر خام در کشور تولید می‌شود، گفت: پارسال طرح حمایتی خرید شیر خام در هشت استان اجرا و تا پایان سال حدود ٢٠٣ هزار تن شیر خام به ارزش دو هزار و 647 میلیارد و 829 میلیون ریال خریداری شد.

علی‌اوسط هاشمی در حاشیه بازدید از خط تولید کره لاکتیکی یکی از شرکت‌های لبنیاتی، توضیح داد که از این میزان شیر تولیدشده، ١٥ هزار و ٨٩٢ تن شیر خشک و ١٧ هزار و ٦١١ تن خامه تولید شده است.

او در ادامه از صادرات 100 میلیون دلاری شیر خشک و خامه در پی آغاز طرح خرید حمایتی شیر خام خبر داد.

هاشمی یادآوری کرد: در سازمان تعاون روستایی تلاش داریم قیمت شیر خام را به سمتی سوق دهیم که هیچ تولیدکننده‌ای نسبت به آینده خود ناامید نباشد.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه سالانه ٤٥ هزار تن کره به ارزش حدود ٤٠٠ میلیون دلار وارد می‌شود، گفت: فقط یک‌ششم کره موردنیاز کشور تولید داخل است.

او اضافه کرد: شرکت لبنیاتی پاک پارسال خط تولید کره لاکتیکی را راه‌اندازی کرد و ظرفیت اسمی تولید سالانه هفت هزار تن را دارد، اما سالانه فقط یک هزار تن تولید می‌کند و کره چلوکبابی به‌جای کره صبحانه به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

هاشمی، بازنگری در تعرفه‌گذاری را به سود تولید دانست و تأکید کرد: در کنار تولید و اشتغال باید به دنبال توسعه صنایع تبدیلی و بازار باشیم؛ زیرا در روند افزایش تولید اثرگذار خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید