Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران مطرح کرد:

توقیف ماشین‌های آفرودی متخلف

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: بر اساس وظیفه ذاتی و سیاست‌های سازمانی و به‌منظور حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی برخورد با آفرودسواران متخلف و آسیب‌رسان به اراضی ملی با جدیت در دستور کار این یگان قرار داشته و با خاطیان به انفال و عرصه‌های ملی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

توقیف ماشین‌های آفرودی متخلف

به گزارش ایانا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سرهنگ جلیل انزابی‌زاده به عملکرد گشت‌های ویژه نوروزی حفاظت از اراضی ملی اشاره کرد و افزود: با هدف کاهش تخلفات و تصرفات غیرقانونی به اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروزی و جلوگیری از سودجویی افراد فرصت‌طلب، اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح استان تهران با حضور روزانه 50 نفر از عوامل این یگان از 26 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 فعالیت داشتند.

وی گفت: در پی گشت‌های نوروزی و پایش اراضی ملی در این مدت با 10 فقره تخلف به اراضی ملی برخورد قانونی صورت گرفت و در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع چهار هکتار از عرصه‌های ملی از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران عنوان کرد: میزان رفع تصرفات انجام‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ تعداد فقره 90 درصد و ازلحاظ مساحت 132 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ انزابی‌زاده در ادامه اضافه کرد: در برخورد با آفرودسواران متخلف 9 دستگاه خودروی آفرود و چهار دستگاه موتورسیکلت که عامل تخریب اراضی منابع طبیعی بودند توقیف و مالکان این وسایل برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول هم‌زمان با فرارسیدن فصل بهار و اشتیاق شهروندان و گردشگران به طبیعت‌گردی یادآور شد: مردم هنگام مراجعه به طبیعت و عرصه‌های جنگلی و مرتعی ضمن رعایت نکات ایمنی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

استان تهران دارای بیش از یک میلیون و 368 هزار هکتار اراضی ملی است که شامل بیش از 919 هزار هکتار مرتع و بیش از 59 هزار هکتار اراضی جنگلی است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید