Iranian Agriculture News Agency

در حاشیه سفر ریاست جمهور به آذربایجان شرقی ـ یک

ده‌ها طرح عمرانی و کشت و صنعت کلید می‌خورد

سهم ۳.۹ درصدی آذربایجان شرقی از محصولات باغی کشور

امروز و فردا، رئیس‌جمهوری 10 طرح عملیاتی و اجرایی بخش کشاورزی را در استان آذربایجان شرقی، افتتاح خواهد کرد. استانی که بررسی‌ها نشان می‌دهد، پنجمین استان کشور در میزان توزیع سطح کشت محصولات باغی در سال 1395 بوده است.

ده‌ها طرح عمرانی و کشت و صنعت کلید می‌خورد

بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، آذربایجان شرقی 3.9 درصد از کل سطح محصولات باغی کشور در سال 95 را به خود اختصاص داده است. بر این اساس مجموعه سطح محصولات باغی این استان 112 هزار 808 هکتار است که از این رقم 98 هزار و 482 هکتار آن سطح بارور و 14 هزار و 325 هکتار را سطوح غیربارور تشکیل می‌دهند. در این میان استان‌های فارس، خراسان رضوی، کرمان و مازندران آمار بهتری از استان آذربایجان شرقی داشته‌اند.

در این سفر افتتاح سه طرح صنایع غذایی شیرین عسل در شبستر، افتتاح طرح ۵۰۰ هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در جلفا، آغاز عملیات اجرایی ایجاد کارخانه آرد، برنج‌کوبی و روغن‌کشی از دانه‌های روغنی در شبستر، آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کشت و صنعت و دام‌پروری دشت آذر نگین در تبریز، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شبکه فرعی آبیاری و زهکشی حاشیه رودخانه ارس در خداآفرین، آغاز عملیات اجرایی طرح پرورش مرغ مادر تخم‌گذار در ورزقان، آغاز عملیات گلخانه شیشه‌ای در شبستر، آغاز عملیات اجرایی طرح دام‌پروری در میانه و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه گاو شیری و طرح توسعه مرغ تخم‌گذار گروه صنعتی شیرین عسل در شبستر با اشتغال‌زایی شش هزار و ۶۰۰ نفر و با ۲۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی ازجمله طرح‌هایی هستند که در سفر روحانی رئیس‌جمهوری و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید