Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای شهر یزد هشدار داد؛

کویر یزد در راه تهران

جانمایی اشتباه در صنایع باعث شده همان میزان آب در شهرهای کویری رو به اتمام بگذارد

رئیس شورای شهر یزد معتقد است اگر به داد شهر یزد نرسند این شهر به کویری تبدیل می‌شود که مشکلاتش دامن‌ شهرهای اطراف و حتی تهران خواهد گرفت.

کویر یزد در راه تهران

غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد مشکل اصلی قطع شدن آب یزد در راستای اعتراض اصفهانی‌ها را کمبود آب می‌داند و می‌گوید: در پی کاهش آب و خشک‌سالی چنین اتفاق‌های دور از انتظار نیست، بنابراین باید به فکر چاره اساسی بود.

وی گفت: بهتر است به‌جای دعوا بر سر آب، رویکرد خود را عوض کرده و به سمت کشت کم آب بر برویم.

استاندار پیشین یزد، کشت هندوانه و برنج را مناسب شهرهایی همچون اصفهان و یا یزد نمی‌داند و عنوان می‌کند: زمانی که کشور به با کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند بهتر است کشاورزی به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای پیش برود.

او صنعت آب‌بر مانند فولاد را یکی از مقصرها در کم‌آبی می‌داند و می‌گوید: متأسفانه جانمایی اشتباه در صنایع باعث شده همان میزان آب کم در شهرهای کویری هم رو به اتمام بگذارد.

وی با اشاره به شرکت فولاد مبارکه در اصفهان و فولادی سازی در یزد گفت: چنین کارخانه‌هایی که نیاز به آب دارند باید در نزدیک دریا احداث شوند.

وی یکی دیگر از راه‌حل‌های رفع کم‌آبی و رونق کشاورزی را طرح احداث کانال اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس می‌داند و تأکید می‌کند باید هرچه سریع‌تر این امر اجرا شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت یزد گفت: روستاهای یزد به‌عنوان هسته مقاومت کویر محسوب می‌شود اگر این روستاها به دلیل کم‌آبی خالی از سکنه شوند، آنگاه کویر پیش روی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کویر باید در اولویت کشور قرار بگیرد اظهار کرد: افزایش کویر مساوی است با افزایش ریز گردها.

 باید آینده‌نگر باشیم، نمی‌توانیم در مقابل کویر ایستادگی کنیم؛ زیرا به یک چشم برهم زدن کویر تا تهران کشیده خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید