Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خبر داد؛

تزریق بیش از 2.5 میلیون دوز واکسن‌های دامی در استان تهران

ایانا-خراسان شمالی : مدیرکل دامپزشکی استان تهران از تزریق پیش از 2.5 میلیون دوز انواع واکسن‌های دامی در سطح استان به واحدهای دامداری در سال 96 خبر داد.

تزریق بیش از 2.5 میلیون دوز واکسن‌های دامی در استان تهران

سیداصغر برائی‌نژاد گفت: در سال ۹۶ با نظارت‌های که در سطح استان صورت گرفت، بیش از دو میلیون تن انواع فرآورده‌های دامی با کیفیت مناسب توزیع شد.

وی با اشاره به اخذ نمونه‌های لازم از تمام فرآورده‌های دامی آماده بسته‌بندی و توزیع به‌عنوان یکی از فعالیت‌های دامپزشکی استان، گفت: در این راستا گردش کار بسیار خوبی تعریف شده و بر کل فرآورده‌هایی که در استان تولید، بسته‌بندی و توزیع می‌شود، نظارت خوبی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران از امحای ۹۸۰ تن فرآورده در سال ۹۶ خبر داد و افزود: در این پایش‌ها، نظارت‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام‌شده بیش از دو هزار تن محموله مشکوک ثبت شد و درنهایت با آزمایش‌ها انجام‌شده حدود ۹۸۰ تن فرآورده‌های غیرقابل مصرف انسانی تشخیص و طی مراحل قضایی این نمونه‌ها امحا شد.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار تن تخم‌مرغ در دو ماه و نیم پایانی سال گذشته وارد کشور شد، گفت: حدود ۳۰ هزار نمونه آزمایشگاهی بر روی این کالای وارداتی انجام شد که مورد مشکوک خاصی را مشاهده نکردیم.

برائی‌نژاد خاطرنشان کرد: تقاضا داریم دامداران قبل از خرید هرگونه دام، از سلامتی آن اطمینان حاصل کرده و با مجوزهای دامپزشکی دام را به واحدهای دامداری خود وارد کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید