Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان برای کاشت کلزا

پرداخت ۸۰ درصد یارانه خرید بذر کلزا

ایانا-زنجان : رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد که امسال برای تمام مزارع بالای سه هکتار کشت، 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه 24 ماهه و به ازای هر هکتار سه میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شد.

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان برای کاشت کلزا

هاشم ولی پور مطلق با بیان اینکه در خراسان جنوبی تنها 2 سال است که کلزا کشت می شود، افزود: در سال های قبل کشت کلزا توسط کشاورزان و جهاد کشاورزی به صورت جدی انجام نمی‌شد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت شهرستان‌های استان، برای کشت کلزا متناسب با اقلیم هر منطقه، نمونه‌های مختلفی از بذر در اختیار کشاورزان شهرستان‌ها قرار گرفت.

ولی پورمطلق ادامه داد: در هشت مزرعه شهرستان‌ها پنج نمونه بذر کلزا در یک مزرعه کشت شد تا بازدهی بذر متناسب با هر اقلیم و اطلاعات مربوط به آن سال آینده در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی 2 محصول گندم و دانه‌های روغنی از جمله کلزا فوق‌العاده مصمم بوده و همواره دنبال خرید حداکثری آن هستند.

وی ارزش محصول کلزا را 2.5 برابر گندم دانست و یادآور شد: کشت این نوع محصول از طرفی سبب افزایش درآمد کشاورزان شده همچنین حاصلخیزی خاک را به دنبال دارد.

وی با اشاره به حمایت های سازمان از کشاورزان در زمینه کشت کلزا افزود: امسال برای تمام مزارع بالای سه هکتار کشت، 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه 24 ماهه و به ازای هر هکتار سه میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش قابل پرداخت بود.

ولی پور مطلق اضافه کرد: همچنین 80 درصد یارانه خرید بذر کلزا و شارژ اضافه آب جهت آبیاری مزارع برای هر هکتار 4 تا 4 هزار و 500 متر مکعب از دیگر مشوق‌هایی بود که در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی یادآور شد: آب مصرفی محصول کلزا 3 هزار و 500 مترمکعب در هکتار کمتر نسبت به سایر غلات از جمله گندم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید