Iranian Agriculture News Agency

حضور کارشناسان فائو در خوزستان

کشاورزی در خوزستان پایلوت موفق در پایداری منابع آب

آمادگی همکاری فائو با ایران

ایانا-فارس : کارشناسان فائو در سفر به خوزستان از طرح‌های مختلف کشاورزی استان دیدن کردند.

کشاورزی در خوزستان پایلوت موفق در پایداری منابع آب

با حضور کارشناسان فائو، معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان و سایر معاونان و مسئولان، جلسه‌ای در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

مشاور برنامه‌ریز فائو در دفتر منطقه‌ای قاهره گفت: مدیریت منابع آب در پروژه‌های کشاورزی استان به‌خوبی اجرا شده است؛ بنابراین می‌توانیم در زمینه بهره‌وری و حسابداری آب پروژه‌های مشترکی داشته باشیم.

پاسکو آله‌استودیو افزود: روش‌های استفاده از منابع آبی در این استان بسیار مدرن است و عواملی ازجمله کاهش میزان کربن، استفاده از انرژی‌های نو، استفاده از پساب‌ها و تولید آب سبز در آن به‌خوبی استفاده‌شده که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تغییر رویکرد سنتی استفاده کرد.

وی از سرمایه‌گذاری اولیه نیم میلیون دلاری در صورت اجرای پروژه‌های مشترک یاد کرد و گفت: مدل‌های مورداستفاده در استان خوزستان می‌تواند موردتحقیق قرار گرفته و به‌صورت پایلوت موفق در پایداری منابع آب در سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.

رائو ماتا مشاور ارشد فنی فائو نیز در این نشست گفت: بسیاری از موضوع‌های مشترک در بخش‌های مختلف کشاورزی در قالب یک تفاهم‌نامه با کشور ایران منعقد شده است؛ ما آماده هرگونه همکاری با شما هستیم و در این زمینه از بودجه مربوط به محیط‌زیست نیز کمک خواهیم گرفت.

در ادامه کارشناسان فائو و هیئت همراه از اراضی کشاورزی شهرستان شوش بازدید کردند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید