Iranian Agriculture News Agency

تاکید بر فرهنگ سازی و ترویج حقوق شهروندی در بخش کشاورزی

زنان روستایی در برنامه حقوق شهروندی باید در اولویت باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی بر فرهنگ سازی،ترویج و اطلاع رسانی در زمینه حقوق شهروندی در جامعه کشاورزان، تولید کنندگان و به ویژه زنان روستایی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمدعلی جوادی امروز چهارشنبه در مراسم معارفه دستیار وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوق شهروندی گفت: در زمینه حقوق شهروندی دولت تدبیر و امید، فعالیت های خوبی انجام داده و ما در بخش کشاورزی باید بکوشیم خانواده های کشاورزی، زنان روستایی و اقشار محروم را از حقوق خود مطلع کنیم.

وی خواستار فعال تر شدن بخش حقوق شهروندی در کلیه سازمان ها و زیر مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی از مراکز مرزی تا مراکز خدمات دهستان،شهرستان ها و پایتخت شد.

جوادی در ادامه با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در زمینه جوانسازی و تربیت مدیران جوان در این حوزه اظهار داشت: ما از چند سال گذشته به فکر جوانسازی مدیریت وزارتخانه در همه ارکان بودیم و گام های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که شکاف مدیریتی در هرم سنی وزارت جهاد کشاورزی کمتر و جوانان، بخش کشاورزی را در آینده مدیریت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در عین حال ابراز امیدواری کرد که در آینده با تشکیل کانون های آموزشی، بخش عظیمی از بانوان توانمند در وزارت جهاد کشاورزی در حوزه های مدیریتی منصوب شوند.

وی گفت: با انتصاب دستیار وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوق شهروندی و توانمندی های ایشان امیدواریم بخشی از فعالیت های مربوط به این امر در وزارتخانه انجام شود.

در این مراسم، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری نیز اظهار داشت: اگر چه حقوق شهروندی شامل همه آحاد جامعه اعم از زن و مرد می شود و اجرای کلیه مواد منشور شهروندی برای همه الزام آور است، اما در چند ماده از این منشور به طور ویژه به زنان اشاره شده است.

فروغ السادات بنی هاشم، تاکید منشور شهروندی بر حقوق زنان را ناشی از مسایل تاریخی، فرهنگی و اجتماعی جوامع مختلف از جمله کشورمان دانست.

وی تصریح کرد: موضوع حقوق شهروندی در وزارت جهاد کشاورزی، گستره وسیعی دارد و علاوه بر زنان شاغل در این وزارتخانه، ۱۰ میلیون زن روستایی و عشایری را شامل می شود که در اقصی نقاط کشور شاغلند و از حقوق شهروندی خود کم اطلاع هستند.

مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی افزود: از این رو ضروری است زنان روستایی در برنامه های مربوط به حقوق شهروندی وزارتخانه در اولویت قرار گیرند.

در این مراسم، دستیار وزیر جهاد کشاورزی در امور حقوق شهروندی نیز با تاکید بر استفاده از خرد جمعی و کار گروهی در پیشبرد برنامه های حقوق شهروندی در بخش کشاورزی گفت: حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی از اصول حقوق شهروندی است و حق سلامت به تغذیه بر می گردد.

طاهره فیروزی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی مردم را بر عهده دارد، اذعان داشت: غذایی که در اختیار مردم قرار می گیرد باید به منظور حفظ سلامت دارای کیفیت و متناسب با استانداردهای جهانی باشد.

وی به قدمت حقوق شهروندی در کشورمان اشاره و تصریح کرد: ایران جزو قدیمی ترین کشورها است که منشور حقوق بشر را تدوین کرده و نخستین منشور حقوق بشر و حقوق شهروندی مربوط به ۳ هزار سال پیش در زمان کوروش بوده است.

فیروزی گفت: نخستین شکل مدرن و مدون حقوق شهروندی در انگلستان در قرن ۱۳ نوشته شد که حاصل ۱۰۰ سال مبارزه می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید