Iranian Agriculture News Agency

بیزنس مانیتور اینترنشنال از افزایش طوفان‌ها و خشک‌سالی‌ها گزارش می‌دهد

نابودی کشاورزی‌ سنتی با تغییرات آب‌وهوایی

ناپایداری وضعیت هوایی باعث خشک‌سالی‌، سیل و طوفان‌های مکرری خواهد شد

تغییرات آب‌وهوایی در دهه‌های آینده تأثیرات مخربی بر کشاورزی جهان خواهد داشت.

نابودی کشاورزی‌ سنتی با تغییرات آب‌وهوایی

به گزارش «خبرگزاری ایانا» به نقل از بلومبرگ، بر اساس تحقیقات موسسه بیزنس مانیتور اینترنشنال (BMI) ناپایداری وضعیت هوایی چرخه فصول را به هم خواهد زد و باعث خشک‌سالی‌، سیل و طوفان‌های مکرری خواهد شد که کشاورزی سنتی را از بین خواهد برد.

این گزارش از بررسی ابرجریان‌های کشاورزی به‌دست‌آمده است.

با شدت یافتن بحران آب و گرمایش جهانی انتظار می‌رود مقررات کشاورزی (کشاورزی بزرگ‌ترین منتشرکننده آلاینده‌های غیردی‌اکسیدکربنی است) شدیدتر شوند. به دنبال این سخت‌تر شدن مقررات، تقاضای کشاورزان برای تجهیزات مدرن‌تر و کم‌خطر‌تر برای محیط‌زیست افزایش پیدا خواهد کرد.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که با تکیه کشاورزان به فناوری برای افزایش بازدهی و سود و همچنین حل مسائلی مانند کاهش هدر رفت، کشاورزی از صنعت labor-intensive (صنایعی که نیاز به کارگر زیاد دارند) به صنعت capital-intensive (صنایع و اموری که نیاز به سرمایه زیاد دارند) تغییر رویه خواهند داد.

در این سناریو یکی از برندگان ماجرا، شرکت‌های کشاورزی‌ دقیق معرفی‌شده‌اند. بر اساس این گزارش سهم بزرگ‌تری از سود کشاورزی عاید این شرکت‌ها خواهد شد. رشد کشاورزی تکنولوژیک به معنی افزایش هزینه‌ها و وابستگی بالا به شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مدرن است. ادامه رشد نیاز مصرفی غذا، تأمین‌کنندگان کالاهای اساسی نیز رونق بالایی خواهند گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید