Iranian Agriculture News Agency

افضلی در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

خشک‌سالی اصلی‌ترین بحث کمیسیون کشاورزی

برای دفاع از تولید داخلی باید مانع واردات بی‌رویه شد

روز یک‌شنبه نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و در این جلسه نمایندگان مجلس بر حل مشکلات ناشی از بحران خشک‌سالی و بحران کم‌آبی تأکید کردند.

خشک‌سالی اصلی‌ترین بحث کمیسیون کشاورزی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این جلسه، گفت: خشک‌سالی و بحران آب مهم‌ترین بحث این جلسه بود.

نظر افضلی در گفت‌وگو با ایانا بیان داشت: نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با حضور نمایندگان عضو این کمیسیون تشکیل شد و نمایندگان در این جلسه به تبادل اخبار در حوزه کشاورزی در شهرها و حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند و جمع‌بندی درباره مشکلات منابع طبیعی و کشاورزی در هر منطقه توسط نمایندگان ارائه شد.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال حمایت از تولید ملی و کالای داخلی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: بحث حمایت از تولید داخلی در حوزه کشاورزی نیز جزو دستور کار این کمیسیون بود و بنا شد تا کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی جلساتی با مسئولین در این زمینه برگزار کند تا بتوان شعار سال را در زمینه کشاورزی محقق کرد.

او در ادامه اضافه کرد: برای دفاع از تولید داخلی باید مانع واردات بی‌رویه شد و از سوی دیگر برنامه‌هایی را در دست داشت که کیفیت تولید داخل را ارتقا بدهیم.

افضلی خشک‌سالی را یکی دیگر از موضوع‌های اصلی و محوری‌ترین بحث در جلسه کمیسیون کشاورزی عنوان کرد و گفت: امسال در ایران مرکزی با کاهش 70 درصدی بارش روبه‌رو بودیم و این موضوع تأثیرات زیادی بر کشاورزی منطقه و زندگی عشایر داشته و با توجه به آسیب‌پذیر بودن این قشر نیاز است که دولت آن‌ها را موردحمایت قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید