Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس عنوان کرد؛

پیش‌بینی تولید بیش از 40 هزار تن کلزا در فارس

رشد ۲.۵ برابری تولید کلزا

ایانا-کرمان : اصلاح دستورالعمل‌های خرید دانه روغنی کلزا در جهت خرید آسان و پرداخت فوری در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار گرفت.

پیش‌بینی تولید بیش از 40 هزار تن کلزا در فارس

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با هدف رضایت هر چه بیشتر کلزاکاران، امکان حضور نماینده آن‌ها در مراکز خرید فراهم شده و ارزش دانه شکسته کلزا نیز افت نمی‌کند.

احمد دهقان افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری، بالغ بر40 هزار تن دانه روغنی کلزا، از بیش از 18 هزار هکتار مزارع کلزای استان فارس برداشت شود که این میزان  2.5 برابر کلزای تولیدی سال گذشته است.

دهقان در ادامه گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از شهرستان لامرد در تاریخ 16 فروردین ماه سال جاری آغاز شده و هم‌اکنون در شش شهرستان جنوبی استان فارس عملیات برداشت توسط 11 کمباین در حال  انجام است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وضعیت رویشی مزارع در سال زراعی جاری، به نظر می‌رسد متوسط عملکرد مزارع استان فارس 2 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار باشد. این در حالی است که در سال گذشته متوسط عملکرد 2 هزار کیلوگرم بود؛ با تلاش همکاران علاوه برافزایش بیش از دو برابری سطح، شاهد افزایش عملکرد نیز خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد با اعلام هر چه سریع‌تر نرخ مناسب خرید از سوی شورای اقتصاد و با جلب رضایت کلزاکاران موجبات توسعه بیش‌ازپیش این دانه روغنی فراهم شود.

این گزارش می‌افزاید: برداشت کلزا در استان فارس تا پایان مرداد ماه  و در شهرستان اقلید ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید