Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان جهاد کشاورزی آبادان خبر داد:

خرمای آبادان عاری از سموم

جایگاه ویژه خرما آبادن در کشور

ایانا-فارس : مدیر سازمان جهاد کشاورزی آبادان از آغاز مبارزه با کرم میوه‌خوار خرما معروف به حمیره در شهرستان آبادان خبر داد.

خرمای آبادان عاری از سموم

 ناجی شهیب‌زاده گفت: کرم میوه‌خوار خرما که به زبان محلی حمیره گفته میشود از جمله آفات موجود در نخلستان‌های جنوب کشور است که علاوه بر خسارت زیادی که به محصول درختی وارد می‌آورد آفت انباری خرما نیز محسوب می‌شود.

ناجی شهیب‌زاده افزود: هرساله مدیریت جهاد کشاورزی آبادان در قالب شبکه مراقبت نخیلات و ناظرین گیاه‌پزشکی به همراه مسئولان پهنه‌ها به بررسی باغات می‌پردازند و توصیه‌های لازم را در خصوص این آفت به باغدار می‌دهند.

وی در ادامه توضیح داد: در چند سال گذشته این آفت خسارت جدی به نخل‌داران وارد نکرده است. اگر ریزش 15 تا 20 درصد باشد؛ هیچ مبارزه شیمیایی با آن صورت نمی‌گیرد.

شهیب‌زاده با بیان اینکه در مبارزه با آفات و بیماری‌های نخیلات، تلاش می‌شود در مرحله آخر مبارزه شیمیایی انجام شود، گفت: ابتدا از روش‌های مکانیکی، زراعی و در صورت نیاز، بیولوژیکی استفاده می‌شود؛ بنابراین خرمای تولید‌شده در آبادان به لحاظ سلامت و عاری بودن از باقیمانده سموم شیمیایی بسیار مطمئن و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.                                                                       

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید