Iranian Agriculture News Agency

پایان ظرفیت پذیرش و ثبت‌نام کودکان در «کاوی‌کنج» چهار روز پس از تعطیلات نوروز

مدرسه طبیعت مشهد در بهار سوم جای خالی ندارد

این مدارس با هدف تأمین تجربه آزاد طبیعت برای تمامی کودکان شهرنشین تأسیس شد

ایانا- اقتصاد: ظرفیت پذیرش و ثبت‌نام کودکان در کاوی‌کنج، یکی از مدارس طبیعت مشهد، چهار روز پس از تعطیلات نوروز به پایان رسید.

مدرسه طبیعت مشهد در بهار سوم جای خالی ندارد

محسن مشارزاده عضو هیئت‌مدیره کاوی‌کنج که سه سال از تاسیس آن میگذرد، می‌گوید: برای ما که در آغاز راه، یعنی سه سال پیش تنها با یک کودک،  فعالیت روزانه سازمانی خود را تعریف کرده بودیم، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و شادی‌آور است، اما این تجربه شادی‌آور هنگامی به تلخی می‌گراید که متوجه می‌شویم، تکمیل ظرفیت پذیرش یعنی تعداد بسیار زیادی از خانواده‌ها که برای تجربه کودکانشان در مدرسه طبیعت به کاوی‌کنج مراجعه می‌کنند، ناامید و ناراحت بازمی‌گردند.

او می‌افزاید: اکنون که دوباره به پیمان اولیه خود در راه‌اندازی اولین مدرسه طبیعت ایران برمی‌گردیم، می‌بینیم در  پیمان نخستین، جمعی کوچک که اکنون بسیار بزرگ شده،  متعهد شده بودند با هدف تأمین تجربه آزاد طبیعت برای تمامی کودکان شهر مشهد تمامی تلاش خود را به کار ببرند. اکنون این دوگانه غم و شادی ما را بر آن داشته است با امید مسیری جدید را آغاز کنیم.

این عضو هیأت‌مدیره مدرسه طبیعت ادامه می‌دهد: در این مسیر جدید دغدغه تجربه آزاد طبیعت برای تمامی کودکان کلان‌شهر مشهد را با تمامی والدین، مسئولان شهری و دغدغه‌مندان حوزه کودک در شهر مشهد طرح کرده و از آنان طلب مشارکت در مسیر تحقق این هدف می‌کنیم. همان‌طور که مشهد اولین شهری بود که در دامن خود مدرسه طبیعت را پروراند امیدواریم با مشارکت اجتماعی شهروندان خود اولین شهری باشد که تجربه مدرسه طبیعت به‌صورت فراگیر برای کودکان از طبقات اجتماعی مختلف و با توانمندی‌های مختلف فراهم کند.

 مشارزاده می‌گوید: کودکان شهرمان امروز گرفتار در خانه‌ها و کلاس‌های سیمانی و بتنی هستند  و به امید دست‌ها، روح‌ها و همت‌هایی هستند که برای تأمین و بازگرداندن لذت و حق مادرزاد بازی آزاد و سرخوشانه آن‌ها در طبیعت در کنار دیگر کودکان گام بردارند.

او می‌افزاید: برای تأمین و فراگیر کردن تجربه مدرسه طبیعت برای کودکان شهرمان نیازمند ایده‌های نو، افراد علاقه‌مند به فعالیت در حوزه مدرسه طبیعت، حمایت مالی، تأمین زیرساخت‌های مناسب (زمین و امکانات مناسب برای تجربه کودکان)، سیاست‌گذاری‌های مناسب شهری و... هستیم. این مهم تنها با مشارکت همگانی متخصصان در حوزه‌های مختلف ازجمله معماری، شهرسازی، علوم تربیتی، روانشناسان، جامعه‌شناسان و... و نهادهای مختلف مانند شورای شهر، شهرداری، آموزش‌وپرورش، محیط‌زیست، منابع طبیعی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و خیران ممکن است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید