Iranian Agriculture News Agency

تاکید مجمع نمایندگان اصفهان به لزوم پرهیز کشاورزان از برگزاری تجمعات

مجمع نمایندگان استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای به کشاورزان توصیه کردند از هرگونه تجمعی در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه که موجب سوء استفاده دشمنان این آب و خاک شود خودداری کنند.

 

به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است: "مردم شریف و شهید پرور استان اصفهان به ویژه کشاورزان عزیز، نجیب و زحمتکش استان؛ همان گونه که مرتبا گزارش های پیگیری ها، جلسات و مکاتبات متعدد نمایندگان شما در خانه ملت و استاندار اصفهان در تهران و مرکز استان در امر تامین آب از طرق مختلف اطلاع رسانی گردیده است، لذا به استحضار مردم فهیم و بزرگوار استان اصفهان می رساند مجمع نمایندگان استان اصفهان در دوره دهم به صورت یکپارچه و متحد از ابتدای شروع به کار مجلس دهم اولویت نخست کاری خود را حل مشکلات مربوط به آب به ویژه احیاء زاینده رود گذاشته که به مرور نتایج آن روشن خواهد شد .

متاسفانه طی دو دهه گذشته به دلیل عدم توجه به حقابه کشاورزان استان اصفهان، برداشت های بی رویه در بالادست زاینده رود، افزایش برداشت های صنایع و انتقال غیرکارشناسی و خارج از نیاز آب به استان یزد و کاهش بی سابقه نزولات آسمانی به شدت ذخیره آب پشت سد زاینده رود کاهش یافت به نحوی که عملا امکان تامین آب مورد نیاز کشاورزان عزیز و متعهد استان وجود نداشته است. این موضوع تا حدی بحرانی است که هم اکنون مسئله جدی مجمع نمایندگان و استاندار تامین آب شرب استان در سال جاری است.

لذا ضمن تاکید مجدد بر کاهش میزان آب انتقال یافته از سرچشمه زاینده رود به یزد و توجه ویژه به حقابه حقابه داران در استان اصفهان و نظارت بر میزان برداشت در بالادست، با همراهی استاندار تمامی تلاش خود را جهت افزایش ذخیره آب پشت سد زاینده رود از راه های جایگزین و همچنین صرفه جویی صنایع و مردم مصروف می کنیم.

لذا از عموم عزیزان هم استانی درخواست عنایت و دعای خیر در امر بارش های الهی را داشته و حال که استاندار و نمایندگان عزم جدی خود را جهت حل ریشه ای این بحران جزم  کرده اند، مردم زمان شناس استان به خصوص کشاورزان ولایت مدار استان اصفهان کما فی السابق در این مسیر با مسئولان استان به ویژه استاندار همکاری و همراهی نموده و از هرگونه تجمعی در تاریخ ۱۸ فروردین ماه که موجب سوء استفاده دشمنان این آب و خاک شود جدا خودداری فرمائید؛ چرا که اینگونه اقدامات به مصلحت کشاورزان عزیز  استان نیست. هرچند اطمینان کامل داریم مردم و کشاورزان بابصیرت استان اصفهان که در همه عرصه ها پیشگام بوده اند با درایت از اینگونه اقدامات تبری می جویند."

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید