Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد؛

تولید 1300 تن ماهی در استخر ذخیره آب کشاورزی فارس

بیش از ۴۹۰ تن ماهی سردآبی و ۸۳۰ تن ماهی گرم‌آبی در فارس تولید شد

ایانا-کرمان : ازجمله مزیت‌های پرورش ماهی در استخر ذخیره آب تولید و ورود گوشت ماهی، در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری است.

تولید 1300 تن ماهی در استخر ذخیره آب کشاورزی فارس

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید یک‌هزار و 300 تن ماهی در یک‌هزار و 238 استخر ذخیره آب کشاورزی استان فارس خبر داد.

علی فلاحی با اشاره به اهمیت مصرف سرانه آبزیان به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم جهانی در توسعه کشورها، تصریح کرد: به تناسب دما و شوری آب و اقلیم منطقه، گونه‌های متنوعی برای پرورش در استخر ذخیره آب در نظر گرفته می‌شود. در استان فارس بیش از 490 تن ماهی سردآبی حاصل از پرورش ماهی قزل‌آلا در 88 استخر ذخیره آب تولید شد و همچنین ماهیان گرم‌آبی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ‌هد در یک‌هزار و 150 استخر و با تولید 830 تن پرورش داده شده است.

این مقام مسئول افزود: پرورش ماهی در استخر ذخیره آب کشاورزی باعث می‌شود آب خروجی از استخر غنی‌شده و املاح موردنیاز گیاه را به‌صورت محلول از طریق آوند به گیاهان برساند که این امر تا حدودی کاهش مصرف کود را در پی داشته و علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید محصول زراعی و باغی از نظر زیست‌محیطی نیز حائز اهمیت است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید