Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد:

رشد 450 گونه گیاهی در خلخال

به ازای هر هکتار کشت گیاهان دارویی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض اعطا می‌شود

ایانا-بوشهر : در کل قاره اروپا ۷۵۰ گونه گیاهی وجود دارد، در حالی که در شهرستان کوثر و خلخال به تنهایی ۴۵۰ گونه گیاهی رشد می‌کند.

رشد 450 گونه گیاهی در خلخال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های جهاد کشاورزی کوثر گفت: شهرستان‌های خلخال و کوثر پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی دارند که در هیچ کجای استان یافت نمی‌شود.

خلیل نیکشاد افزود: در قاره اروپا ۷۵۰ گونه گیاهی وجود دارد، این در حالی است که در شهرستان کوثر و خلخال ۴۵۰ گونه گیاهی رشد می‌کند. عمده این گیاهان جزو گیاهان دارویی بوده که ارزش آن بیشتر از چاه نفت عسلویه است؛ ولی متأسفانه در کشور ما به آن اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اما در کشورهای اروپایی کاشف آن سال‌ها از ارزش مالکیت معنوی آن بهره‌مند می‌شود.

وی از مسئولان خواست که این بانک ژنتیکی و گنجینه تنوع گیاهی را قدر بدانند و در جهت توسعه آن تلاش کنند و گفت: بنا به سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در توسعه صنعت گیاهان دارویی، متقاضیانی که در منطقه اقدام به کشت گیاهان دارویی می‌کنند به ازای یک هکتار مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند و این طرح تا آخر فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

نیکشاد از اختصاص 100 هزار اصله نهال گل سرخ به شهرستان‌های کوثر و خلخال خبر داد و افزود: به دلیل اقلیم مناسب برای کشت این گل ۵۰ درصد سهم استان را به شهرستان‌های مذکور تخصیص داده شد.

وی به اهمیت نیروی انسانی متخصص و مجرب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با استخدام ۳۰۰ نفر از کارشناسان کشاورزی در قالب مهندسان ناظر بخشی از بدنه کارشناسی سازمان مرتفع شده، ولی با توجه به تعداد بازنشستگان در سال‌های اخیر و آینده، نیاز به نیروی انسانی متخصص ملموس است، از طرف دیگر سهم استان در استخدامی‌های اخیر نسبت به سایر استان‌های هم‌تراز خیلی پایین‌تر بوده که باید جبران شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید