Iranian Agriculture News Agency

نماینده شیراز در گفت‌وگو با ایانا:

برخی نهادها نظام حقوق هماهنگ را بر هم زده‌اند

بخش مهمی در حمایت از تولید ملی، متوجه محصولات کشاورزی است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به نامه وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رئیس‌جمهور درباره افزایش حقوق کارکنان این وزارتخانه، گفت: برخی نهادهای خاص با مجوزهای خاص و ویژه حقوق کارکنان خود را افزایش داده‌اند که این کار نظام هماهنگ حقوقی را بر هم زده و چارچوب آن را از بین برده است.

برخی نهادها نظام حقوق هماهنگ را بر هم زده‌اند

رضا اکبری در گفت‌وگو با ایانا با بیان اینکه بنده هم در زمینه افزایش حقوق و موضوع نامه آقای حجتی به آقای جهانگیری، مکاتباتی داشته‌ام، افزود: در کشور یک نظام هماهنگ برای حقوق و دستمزدها داریم، اما همان‌طور که وزیر جهاد کشاورزی در نامه خود به معاون اول رئیس‌جمهور به‌درستی اشاره‌ کرده، برخی نهادهای خاص با مجوزهای ویژه، حقوق کارکنان خود را تا 50 درصد افزایش داده‌اند و به این‌گونه نظام هماهنگ و چارچوب آن را از بین برده‌اند.

او درباره قانونی بودن یا نبودن این اقدامات، گفت: به‌هرحال در افزایش حقوق کارکنان نهادهایی مانند قوه قضاییه و دستگاه‌های مرتبط با وزارت دادگستری و وزارت کشور، مجوزهای خاص داده شده، اما این دست اقدامات، نظام حقوق را بر هم زده است. این مسئله باید موردبررسی قرار گیرد و نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت و جای بحث زیادی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی همچنین با اشاره به اینکه بعدازظهر یک‌شنبه 19 فروردین‌ماه نخستین جلسه این کمیسیون در سال جدید برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی نام‌گذاری شده است در نخستین جلسه امسال هم ما این مسئله را در کمیسیون موردتوجه قرار خواهیم داد.

اکبری در ادامه افزود: بی‌شک بخش مهمی در حمایت از تولید ملی، متوجه محصولات کشاورزی، تولید داخل و ممانعت از ورود محصولات خارجی که مشابه داخلی دارد؛ است.

او در پایان اضافه کرد: قطعاً کمیسیون کشاورزی در این زمینه اقداماتی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و با دعوت از دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ و اجرایی خواهد کرد که در فرصت مناسب درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

به گزارش ایانا چندی پیش وزیر جهاد کشاورزی نامه‌ای را خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کرد و با اشاره به اینکه قوه قضاییه، وزارت دادگستری و وزارت کشور حقوق کارکنان خود را افزایش داده‌اند، درخواست افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی را مطرح کرده بود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید