Iranian Agriculture News Agency

سازمان‌های بین‌المللی هشدار می‌دهند:

یمن در میانه فاجعه انسانی

با ادامه درگیری‌ها در یمن٬ این کشور با بزرگ‌ترین بحران امنیت غذایی در جهان روبه‌رو است

ایانا-اصفهان : مترجم: مهسا امرآبادی/ به گفته دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد٬ در یمن حدود ۲۲.۲ میلیون نفر برای تامین نیازهای اساسی خود به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و در این میان ۱۷.۸ میلیون نفر به کمک فوری برای تأمین غذایشان نیازمند هستند.

یمن در میانه فاجعه انسانی

با توجه به ادامه و پیشرفت درگیری‌ها و مناقشه‌ها در یمن٬ این کشور با بزرگ‌ترین بحران امنیت غذایی در جهان روبه‌رو است. طبق گزارش‌های «شبکه هشدار سریع قحطی»( FEWS NET) ۳.۵ میلیون نفر در سراسر یمن با بحران ناامنی غذایی مواجه هستند و اگر واردات مواد غذایی کاهش  یا منازعه‌ها ادامه پیدا کند، قحطی سراسر یمن را فرا می‌گیرد.

در نوامبر ۲۰۱۷ یک ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی با کشورهای درگیر جنگ یمن تمامی بنادر یمن را  محاصره کردند و از زمانی که محاصره بنادر جهت ورود کمک‌های بشردوستانه و کشتی‌های تجاری شکسته شده، میزان واردات مواد غذایی هنوز به حد کفایت نرسیده است. «شبکه هشدار سریع قحطی» گزارش می‌دهد حتی در صورتی که اختلالی در این روند به وجود نیاید، جمعیت قابل‌توجهی از مردم یمن در سال ۲۰۱۸ با فاجعه انسانی مواجه هستند چرا که آنها توانایی‌های خود از جمله فروش وسایل‌شان برای خرید مواد غذایی و  مقابله با بحران را از دست داده‌اند و نمی‌توانند  به غذای کافی برای رفع نیازهای اولیه خود دسترسی داشته باشند.

در سال ۲۰۱۸ دپارتمان «غذا برای صلح» سازمان ملل متحد  (FFP) توانست ۲۰۱ میلیون دلار برای حمایت از همکاران سازمان ملل در یمن اختصاص دهد. از جمله آنها سازمان جهانی برنامه غذا WFP است که به ۷ میلیون نفر از مردم یمن که به شدت در معرض خطر هستند و به کمک‌های فوری نیاز دارند، کمک‌رسانی می‌کند.

از آغاز سال ۲۰۱۷ دپارتمان غذا برای صلح با اختصاص ۵۵۰ میلیون دلار از سازمان‌های غیر دولتی و مردم‌نهاد حمایت می‌کند تا آنها با خرید مواد غذایی ضروری از جمله گندم و سبزیجات از ایالات متحده آمریکا، مواد غذایی اضطراری را برای آسیب پذیرترین اقشار مردم یمن فراهم کنند.

این دپارتمان همچنین محصولات تغذیه‌ای و درمانی برای سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) را برای درمان کودکان مبتلا به سوءتغذیه شدید در یمن ارسال می‌کند. علاوه بر این دپارتمان غذا برای صلح٬ از سازمان جهانی غذا  و سازمان جهانی کشاورزی که در یمن به فعالیت مشغول هستند هم حمایت می‌کند.

با این حال به نظر می‌آید اوضاع یمن وخیم‌تر از این‌ها باشد و اگر فکر جدی به حال این کشور و تهدید قحطی جدی آن و همچنین گرسنگی مردم نشود، به زودی با فاجعه انسانی مواجه خواهیم بود.

مترجم: مهسا امرآبادی

منبع : reliefweb.int

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید