Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان اورژانس کشور اعلام کرد:

یک میلیون و ۳۸۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در ایام نوروز، 21 هزار عمل جراحی انجام شد که بسیار کم نظیر است؛ همچنین یک میلیون و 385 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد.

به گزارش فارس، پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در خصوص اقدامات سازمان اورژانس در تعطیلات عید، گفت: حضور پزشکان و متخصصان اورژانس در بیمارستان‌ها خیلی خوب بود؛ در این مدت تمام مراکز درمانی و بیمارستانی کل کشور در حالت آماده‌باش بودند.

وی افزود: تعداد اعمال جراحی انجام شده در این مدت کم‌نظیر است، همچنین باید از پزشکانی که از تعطیلات و تفریح خود گذشتند، تشکر ویژه کرد.

کولیوند اظهار کرد: در این مدت 21 هزار عمل جراحی انجام شد که بسیار کم نظیر است؛ همچنین از همکاران معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت تشکر می‌کنیم که نظارت‌های مناسبی داشتند و یک میلیون و 385 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد را معدوم کردند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: از طریق سامانه 190 پیشنهادهای بسیار مناسبی از طرف مردم ارائه شد و 2186 واحد از طرف ضابط قضایی پلمب و بسته شد تا مشکلات بهداشتی خود را برطرف کنند.

وی افزود: 21 تا 22 درصد کل مأموریت‌ها ترافیکی بود و به علت تصادف‌های شهری یا جاده‌ای اتفاق افتاد و پس از آن به ترتیب مشکلات قلبی، تنفسی، گوارشی و مغزی بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

کولیوند گفت: ما برای بیمارانی که دچار سکته قلبی می‌شوند دستگاه نوار قلب تولید داخل ارائه کردیم؛ این دستگاه از دو سیم‌کارت برخوردار است و به محض بیرون آمدن نوار از آن و تشخیص پزشک بیمار سریعاً به بخش آنژیو منتقل می‌شود، زیرا اگر بیمار بالای 90 دقیقه به بیمارستان برسد قدرت انقباض قلب پایین می‌آید و نمی‌تواند خون را پمپاژ کند.

وی در پایان بیان داشت:‌ ما باید حتماً‌ اورژانس را تقویت و امکانات آن را بیشتر کنیم، همچنین باید در اورژانس با توجه به اینکه 50 درصد بیماران خانم هستند، تکنسین خانم استخدام کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید