Iranian Agriculture News Agency

جلب‌ حشرات موذی با کمک مهندسی معکوس

حشره

محققان یکی از شرکت‌های مرکز رشد فناوری کشاورزی پارک علم و فناوری خراسان با ایده محوری ارائه ترکیبات جایگزین سم به منظور کاهش مصرف سم در محصولات کشاورزی موفق به تولید کارت زرد جلب کننده حشرات شدند.

به گزارش ایسنا، صلاتی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: کارت زرد جلب کننده حشرات مستقیما باعث شکار حشرات و حذف آن‌ها از محیط پیرامون گیاهان در گلخانه، باغات و منازل بدون استفاده از سم می‌شود.

وی افزود: استفاده از کارت زرد یکی از بهترین راهکارها برای مبارزه با آفات در گیاهان است و سیستم آن‌ها به این صورت است که با توجه به طیف رنگی‌شان حشرات و آفات را به خود جلب کرده و به دلیل آغشته بودن سطح آن‌ها به چسب زنده خشک نشونده به راحتی آفات را از محیط حذف می‌کنند.

صلاتی با بیان این که در حال حاضر تمامی کارت‌های زرد موجود در بازار وارداتی هستند، بیان کرد: شرکت ما برای اولین بار در حوزه ساخت این کارت‌ها از طریق مهندسی معکوس وارد شده است.

وی، تولید ترکیب کود بیولوژیک BS را به عنوان یکی دیگر از محصولات این شرکت عنوان کرد، تاکید کرد: این محصول بسیار بی‌خطر و بدون باقیمانده سموم است که برای کنترل بوته میری در گلخانه و محصولات زراعی و باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از کود زیستی BS این مزیت را دارد که به صورت دوره‌ای طی فاصله زمانی مشخص از ابتدای کاشت تا زمان برداشت می‌توان بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید