Iranian Agriculture News Agency

احزاب پل ارتباطی با مقامات محلی هستند

نقش احزاب در توسعه گردشگری کشاورزی

توسعه گردشگری کشاورزی روندی اجتناب‌ناپذیر در جهان امروز است

«افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، برای به وجود آمدن صنعت گردشگری رقابتی و با کیفیت بالا، یک مسیر اجتناب‌ناپذیر است.» این سخنان "نگوین کوی پونگ" مدیر اداره ملی گردشگری ویتنام است. او این اظهارات را در کارگاه آموزشی توریسم کشاورزی که ماه مارس سال جاری در هانوی برگزار شد، گفته است.

نقش احزاب در توسعه گردشگری کشاورزی

او معتقد است: توریسم و کشاورزی دو بخشی هستند که از اولویت‌های احزاب و دولت برای نیل به توسعه اجتماعی و اقتصادی به حساب می‌آیند. در آینده نزدیک سیاست‌های جدی‌تری در زمینه ساخت‌و‌ساز جدید روستاها و توسعه کشاورزی جهت ایجاد شرایط مطلوب برای توسعه گردشگری اتخاذ خواهیم کرد.

در این کارگاه کارشناسان این موضوع گرد هم آمدند و در خصوص نقش سازمان‌ها و احزاب مختلف در شکل‌گیری توریسم کشاورزی هم‌فکری کردند. آنان تأکید داشتند که احزاب می‌بایست نقش پل ارتباطی را میان عوامل مؤثر بر گردشگری کشاورزی ایفا کنند. آنان می‌توانند با استفاده از ارتباط‌هایشان با مقامات محلی توسعه این موضوع مهم را تسهیل کنند.

طی سالیان گذشته تعدادی از سازمان‌ها و افراد در نقاط مختلف ویتنام از عوامل کشاورزی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرده‌اند و بسیاری از محصولات را بنا بر علاقه‌مندی توریست‌ها تولید می‌کنند.

پونگ همچنین به برخی تورهای گردشگری برجسته در حوزه کشاورزی اشاره می‌کند و می‌گوید: تور برداشت برنج در هانوی، تورهای روستاهای گیاهی تراکو،  تور سفال روستای تانها و تور ماهیگیری لائو چام از جمله تورهایی هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این کارگاه اذعان کردند که گردشگری کشاورزی منافع اقتصادی و اجتماعی بسیاری را برای اکثر مناطق به ارمغان آورده است. از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌های مسافرتی و مناطق مختلف ویتنام نیز گزارش داده‌اند که تعداد گردشگران فعال در حوزه کشاورزی نیز رو به افزایش است. از طرف دیگر فعالیت‌های توریسم گردشگری تبدیل به یک منبع  درآمد پایدار برای کشاورزان محلی شده است.  

حاضرین در کارگاه گردشگری کشاورزی در‌عین‌حال تأکید کرده‌اند علی‌رغم ظرفیت‌های قابل‌توجه در حوزه توریسم کشاورزی، فعالیت‌های گردشگری کشاورزی در ویتنام همچنان غیرحرفه‌ای است. کشاورزان محلی و بومی‌های مناطق هنوز آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و کشاورزی بومی و ارزش‌های فرهنگی هم‌چنان به یک روش مناسب برای ایجاد محصولات با کیفیت بالا نرسیده‌‌اند.د

باید تأکید کرد برای افزایش و گسترده شدن گردشگری کشاورزی باید بخش کشاورزی و گردشگری با همدیگر هماهنگ باشند تا یک برنامه ملی در این زمینه اجرا و به موازات آن هم مناطق روستایی جدید ایجاد شود.

احزاب سیاسی نیز باید بتوانند ارتباطات میان کشاورزان، شرکت‌های مسافرتی، مقامات محلی و سازمان‌های مدیریت گردشگری را تقویت کنند تا محصولات گردشگری کشاورزی با کیفیت بالا، حرفه‌ای و منطبق بر خواسته‌ و تمایلات مسافران تولید شود.

منبع: ویتنام پلاس

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید