Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

واردات بی‌رویه، دشمن تولید داخلی است

باید با تسهیلات کم‌بهره، قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی را پایین بیاوریم

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی را مهم‌ترین معضل در مسیر تحقق شعار حمایت از تولید داخلی دانست و گفت: دولت از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی جلوگیری کند و واردات بر اساس نیاز داخل انجام شود.

واردات بی‌رویه، دشمن تولید داخلی است

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایانا با اشاره به شعار حمایت از تولید داخلی، گفت: متأسفانه محصولات استراتژیکی مانند گندم، برنج و شکر بیش از نیاز کشور وارد می‌شوند و محصولات داخلی روی دست کشاورز داخلی باقی می‌ماند و از بین می‌رود.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده محصولات داخلی نسبت به محصولات مشابه خارجی بیشتر است، گفت: به دلیل نبود حمایت مناسب و درست دولت از کشاورزان، محصولات مشابه خارجی ارزان‌تر تمام می‌شود و مردم به دلیل قیمت پایین‌تر، محصولات کشاورزی خارجی را خریداری می‌کنند و تولید داخلی در انبارها از بین می‌رود.

محمودزاده ادامه داد: کشاورز داخلی که تسهیلات با بهره 15 درصد دریافت می‌کند قطعاً نمی‌تواند با کشاورز خارجی که تسهیلاتش بدون بهره یا با بهره کمتری است، رقابت کند؛ بنابراین با دادن تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان باید قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی را در داخل پایین بیاوریم تا بتوانند با محصولات مشابه خارجی خود رقابت کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: بالا بردن کیفیت محصولات داخلی هم مسئله بسیار مهمی است و بدون بالا بردن کیفیت محصولات داخلی، شعار امسال یعنی حمایت از تولید ملی در زمینه کشاورزی محقق نخواهد شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید