Iranian Agriculture News Agency

در مقابله با تخریب‌های اراضی کشاورزی و منابع ملی و بهره‌برداری بی‌رویه آب

مانور بزرگ مشترک حافظان زمین برگزار شد

تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان خوزستان کاهش یافته است

ایانا-فارس : مانور بزرگ مشترک حافظان زمین با حضور یگان‌های حفاظت محیط‌زیست، امور اراضی، نیروی انتظامی، منابع طبیعی، اداره‌کل راه و شهرسازی در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار شد.

مانور بزرگ مشترک حافظان زمین برگزار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در این مانور گفت: متأسفانه با وجود پدیده ریزگرد در استان، هنوز تخریب‌های اراضی کشاورزی و منابع ملی و بهره‌برداری بی‌رویه آب ادامه دارد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه در سال جاری تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در سطح استان کاهش یافته است، گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی، محیط‌زیست، یک وظیفه عمومی بوده و اقدامات پیشگیرانه مقدم بر اقدامات سلبی است.

عبدالکاظم شاچری با بیان اینکه از سال آینده همه دریافتی‌ها و واریزی‌ها خدمات امور اراضی توسط شناسه پرداخت انجام می‌شود، افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در سال جاری، مقرر شد خدمات امور اراضی الکترونیکی شود تا بر اساس آن خدمات ازجمله نوعیت، واگذاری زمین و... جهت جلوگیری از تخلفات در اسرع وقت صورت بگیرد.

وی مهم‌ترین برنامه سال 97 را حفظ حقوق متقابل مردم و دولت و سنددار شدن زارعان عنوان کرد و ادامه داد: اکیپ‌های گشت نوروزی از 29 اسفند سال جاری تا پایان تعطیلات در سطح استان فعال هستند.

احمد مطیعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه تا خودمان تغییر نکنیم نمی‌توانیم جامعه را تغییر دهیم افزود: وظیفه اول ما اطلاع‌رسانی و وظیفه دوم جلوگیری از تخریب‌ها است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید