Iranian Agriculture News Agency

نماینده بم در دفاع از وزیر جهاد کشاورزی:

حجتی کشاورزی را از ویرانی نجات داد

دولت کنونی یک وزارت ورشکسته را تحویل گرفت

روزی که حجتی وزارتخانه را تحویل گرفت گندم، گوشت، محصولات لبنی و شکر را وارد می‌کردیم حجتی آدم محجوبی است و دراین‌باره سخن نمی‌گوید. او وزارتخانه را از ویرانی نجات داده است.

حجتی کشاورزی را از ویرانی نجات داد

جلسه بررسی استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه نماینده مردم بم در دفاع از وزیر کشاورزی به میدان آمد و با بیان اینکه حجتی از سنگرسازان دفاع مقدس بوده و در دوران سازندگی هم خدمات زیادی کرده است، کارنامه وی در وزارت کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایانا، حبیب‌الله نیکزادپناه گفت: زمان استانداری حجتی در سیستان و بلوچستان را از یاد نمی‌برم. استانی که سراسر ناامنی بود، اما آقای حجتی با تدبیر و دانش و نوع‌دوستی، امنیت را برای مردم فراهم آورد.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: برخی از علما، مدیریت را به سه گروه تقسیم می‌کنند، یک گروه سیاستمداران، قماربازان بدون استراتژی هستند که برنامه‌گرا و علمی برخورد نمی‌کنند. گروه دوم مدیران سرایدار هستند که همان وضعیت را دارند و نظم مدیریتی ندارند.

نیکزادپناه در توضیح گروه سوم، گفت: فقط یک گروه مدیران سازنده هستند و در هر نقطه‌ای که قرار می‌گیرند تغییر و تحول ایجاد می‌کنند. مهندس حجتی نیز جزو همین گروه است. ما در ایران به گذشته نگاه نمی‌کنیم تا ببینیم حجتی چه چیزی را تحویل گرفت و اکنون چه وزارتخانه‌ای در دست دارد؟ او یک وزارت ورشکسته که حتی چند ساختمان هم نداشت را تحویل گرفت، اما باوجود بی‌تدبیری‌های قبلی، وزارتخانه سامان گرفته است.

او افزود: روزی که حجتی وزارتخانه را تحویل گرفت گندم، گوشت، محصولات لبنی و شکر را وارد می‌کردیم حجتی آدم محجوبی است و دراین‌باره سخن نمی‌گوید. او وزارتخانه را از ویرانی نجات داده است. بیشتر نقاط کشور نابود شده، اما حجتی این نابودی را کم کرده است. چرا مسائل را منطقه‌ای مطرح می‌کنید. حجتی افزایش ظرفیت و کاهش واردات و افزایش صادرات را انجام داد، ولی به دلیل اینکه آدم محجوبی است، این‌ها را نمی‌گوید.

او با بیان اینکه امروز کشاورزی در حال سامان گرفتن است، ادامه داد: اجازه بدهید فردی که برنامه دارد، کشاورزی را نجات بدهد، نمایندگان باید از حجتی سپاسگزار باشند.

او با اشاره به انتقاداتی که به حجتی وارد شده است، تأکید کرد: می‌گویند معاونان حجتی پیر هستند، اما همین نیروی باتجربه، وزارتخانه را نجات داده است. آیا نیرویی بوده که متخصص باشد و حجتی به کار نگرفته باشد؟

نیکزادپناه با بیان اینکه حجتی با شناسنامه شفاف در خدمت انقلاب بوده است، تصریح کرد: کشاورزی ایران منابع می‌خواهد، آیا می‌شود بانک کشاورزی به‌عنوان بانک تخصصی با سود 23 درصد سپرده بگیرد و با سود 18 درصد در بخش کشاورزی تخصیص بدهد؟ وزارت کشاورزی منابعی نداشت تا تخصیص بدهد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید