Iranian Agriculture News Agency

نماینده رباط‌کریم:

۷۰۰ هکتار زمین متری ۱۳ هزار تومان واگذار شده است

خاک بر سر مملکت ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم

صبح روز چهارشنبه جلسه استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس برگزار شد.

۷۰۰ هکتار زمین متری ۱۳ هزار تومان واگذار شده است

 صبح امروز چهارشنبه جلسه استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس برگزار شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایانا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و از موافقان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه ۷۰۰ هکتار زمین به قیمت متری ۱۳ هزار تومان به یک سرمایه‌دار ترکمن واگذار شده است، گفت: خاک بر سر من که باید مسئولان مملکت به سرمایه‌داری، ۷۰۰ هکتار زمین را متری ۱۳ هزار تومان واگذار کنند. چرا این‌طور مملکت را به باد می‌دهید و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید؟

این نماینده موافق استیضاح، عدم توانایی تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی، متضرر شدن کشاورزان، عدم توان بازاریابی صادرات، واردات بی‌رویه و تخلفات مالی در شرکت‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی بر اساس گزارش دیوان محاسبات را ازجمله دلایل استیضاح حجتی دانست.

او در ادامه گفت: پرونده‌هایی در رابطه با تأسیس پمپ‌بنزین و پمپ گازهای بین‌شهری وجود دارد که منشی مربوطه می‌گوید اگر مجوز می‌خواهید باید ۶۰۰ میلیون تومان پول بدهید و این‌ها مصداق رشوه و ارتشا است. در رباط‌کریم یک تعاونی ولیعصر داریم که در زمان طاغوت تعاونی روستایی بوده که حالا می‌خواهند آن را احیا کنند که برای همین کار ۴۰۰ میلیون تومان معاون وزیر، ۲۰۰ میلیون تومان مدیرکل و ۴۰ میلیون تومان رئیس اداره پول گرفته‌اند. چقدر دولت باید برای این لابی‌گری‌ها خسارت بدهد؟

نوروزی ادامه داد: خاک بر سر مملکت ما که باید کود از خارج از کشور وارد کنیم. چرا باید سیب کشاورزان کنار جاده بماند و صادر نشود؟ چند سردخانه در کنار فرودگاه‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی تأسیس شده است؟

وی با انتقاد از عدم استفاده از مدیران باسابقه در این وزارتخانه گفت: شما مهندس موسوی را عزل کردید، اما بعد از ایشان چه کسانی را آوردید و چه کسانی را در استان تهران حاکم کردید؟ ما شاهد استفاده بازنشستگان در بدنه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا کی باید از مدیران فرسوده استفاده کنیم؟ ما نیازمند یک وزارتخانه چابک هستیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید