Iranian Agriculture News Agency

به رغم انتشار 417 ساعت ریزگرد در سال زراعی 96-95

خوزستان بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم تولید می‌کند

۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم آبی و ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان از بین رفته است

ایانا-فارس : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد به رغم شرایط نامساعد جوی در سال جاری بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم در این استان برداشت میشود. محمد قاسمی‌نژاد در جلسه شورای کشاورزی با بیان اینکه 70 درصد از محصولات زراعی و باغی در استان کشت می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 14 میلیون تن انواع محصول پاییزه برداشت شود که سود حاصل از فروش آن 97 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

خوزستان بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم تولید می‌کند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش‌بینی کرد به رغم شرایط نامساعد جوی در سال جاری بیش از یک میلیون و 200 هزار تن گندم در این استان برداشت میشود. محمد قاسمی‌نژاد در جلسه شورای کشاورزی با بیان اینکه 70 درصد از محصولات زراعی و باغی در استان کشت می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 14 میلیون تن انواع محصول پاییزه برداشت شود که سود حاصل از فروش آن 97 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی افزود: همه غلات تولیدشده در استان باید ظرف حداکثر 45 روز برداشت شود در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد. وی با بیان اینکه به دلیل شرایط بد جوی 70 هزار هکتار از مزارع گندم آبی و 120 هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان از بین رفته است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری یک میلیون و 260 هزار تن گندم برداشت شود.

قاسمی‌نژاد از نیاز استان به 3 هزار دستگاه کمباین و 5 هزار دستگاه کامیون در زمان برداشت خبر داد و گفت: 38 میلیون لیتر سوخت جهت کمباین‌های در حال برداشت مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم صدور مجوز از سوی سازمان آب و برق، ایستگاه‌های پمپاژ آب در اراضی کشاورزی قادر به برداشت آب نیستند و این موضوع بر عملکرد محصول تأثیر منفی دارد از سازمان آب و برق درخواست کرد آب را در مناطقی که مورد نیاز هستند رهاسازی کند. قاسمینژاد تصریح کرد: در سال زراعی 96-95حدود 417 ساعت پدیده ریزگردها در طول رشد فیزیولوژیک گندم در استان رخ داد که باعث کاهش 10 تا 15 درصدی عملکرد گندم شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید