Iranian Agriculture News Agency

کنیا با صادرات چای، قهوه، آجیل، میوه، گوشت و محصولات چرمی‌اش معروف است

کشاورزی چگونه پای توریست‌ها را به کنیا باز کرده است؟

منبع: وب‌سایت مجیکال کنیا

صنایع کشاورزی در کنیا توانسته این کشور را به جای مناسبی برای گردشگران غربی تبدیل کند.

کشاورزی چگونه پای توریست‌ها را به کنیا باز کرده است؟

کنیا به‌دلیل صادرات چای، قهوه، آجیل، میوه، گوشت و محصولات چرمی‌اش معروف است. اکنون مسئولان بخش توریسم و کشاورزی این کشور تصمیم گرفته‌اند تا پای گردشگران خارجی را به مزارع این کشور باز کنند. فراوانی تولیدات کشاورزی همراه با تنوع فرهنگی و سنت‌ها یک فرصت بزرگ برای این کشور ایجاد کرده تا گردشگران یک فرصت بی‌نظیر برای بازدید از این کشور را بیابند. خاک‌های حاصلخیز آتش‌فشانی دره «ریفت»، محل کشت سبزی‌های تازه و میوه‌های گرمسیری خوش‌طعم، تجربه‌ای ناب برای صنعت توریسم در این کشور را فراهم کرده است.

تورهای چای کریو

در غرب کنیا؛ شهر کوچک «کریو» در دامنه تپه‌ها شکل گرفتهاست. این منطقه یکی از پربارترین مناطق کشاورزی این کشور آفریقایی نیز به حساب می‌آید. محصول اصلی این منطقه چای است و از سال 1950 چندین کارخانه بزرگ چای در کریو تأسیس‌شده است. باران مناسب و آب و هوای استوایی شرایط ایده‌آلی را برای تولید چای باکیفیت فراهم کرده و در کنار تجارت پرسود چای، کشتزارهای زیبا و مناظر چشم‌نواز و تپه‌های سبز، کریو را تبدیل به یک شهر جذاب برای توریست‌ها کرده است. شرکت بریتانیایی بریلهیل از دوران استعمار کنیا در این منطقه خط راه‌آهن کشیده و مسافران به سهولت به این شهر دسترسی دارند. بیلبوردهای بزرگ در شهرهای سردسیر اروپای شمالی به تبلیغ این شهر می‌پردازند و از نظر توریست‌ها، این منطقه نقطه‌ای آرام برای سپری کردن تعطیلات محسوب می‌شود.

 

تورهای مزرعه گل نایواشا

منطقه نایواشا مرکز بزرگ صنایع کشاورزی کنیا است. شرایط رویش، ارتفاع و نزدیکی به دریاچه، این منطقه را به محل مناسبی برای رشد و تولید سبزی‌های تازه و گل‌های شگفت‌انگیز تبدیل کرده است. با سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی حالا کنیا به یکی از صادرکنندگان گل در جهان تبدیل شده است. روزانه چندین پرواز، گل‌های رز را به‌صورت مستقیم به بازارهای اروپایی می‌برد. با رشد این صنعت، گل‌های کنیا در خاورمیانه، استرالیا و آفریقای جنوبی فروخته می‌شود و تراز اقتصاد محلی و اشتغال بالا رفته است. جالب آنکه مزارع تولید گل، توریست‌ها را به‌سوی خود جلب کرده و هرساله تعداد زیادی گردشگر از منطقه نایواشا بازدید می‌کنند.

 

تورهای قهوه

کنیا سرزمین چای و قهوه است. بوته‌های چای روی تپه‌ها و مزارع قهوه روی سطح زمین، این کشور را به بهشتی سبز در استوا تبدیل کرده است. قهوه باکیفیت بالای این کشور، در بازارهای بین‌المللی به‌خوبی فروش می‌رود. کنیایی‌ها می‌گویند قهوه آن‌ها به‌خوبی می‌تواند با محصولات آمریکای جنوبی رقابت کند. این مزارع در ارتفاع مناسب همراه با آب و هوای خوب محل مناسبی برای بازدید و اسکان تورهای گردشگری نیز محسوب می‌شود. کنیا اگرچه با معضل قاچاق و حکمرانی نامطلوب رهبران سیاسی و حتی جنگ‌های قبیله‌ای روبهرو است، اما دلربایی و جذابیت مزارع و صنایع کشاورزی توانسته باوجود برخی حوادث سیاسی همچنان جای مناسبی برای گردشگران غربی محسوب شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید