Iranian Agriculture News Agency

با نقشه‌برداری از اراضی کشاورزی و مشخص کردن حد مرز زمین‌های زراعی

تداخلات اراضی کشاورزی قزوین تعیین تکلیف شد

سطح اراضی ملی قزوین ۴۶۶۰ هکتار و مستثنیات ۸۰۲۶ هکتار مصوب شد

ایانا-کرمانشاه : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تعیین و تکلیف 67 هزار هکتار اراضی کشاورزی در قالب 43 پلاک ثبتی خبر داد.

تداخلات اراضی کشاورزی قزوین تعیین تکلیف شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی، حل‌وفصل اختلافات مالکیتی مربوط به کشاورزان و اداره کل منابع طبیعی را از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد.

فاطمه خمسه در جلسه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان با اشاره به وضعیت 67 هزار هکتار اراضی کشاورزی گفت: در حال حاضر  109 هزار هکتار از اراضی کشاورزی  نیز برای رفع تداخلات اراضی  در دست اجراست.وی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی، حل‌وفصل اختلافات مالکیتی مربوط به کشاورزان و اداره کل منابع طبیعی از اولویت‌های جهاد کشاورزی گفت: رفع تداخل اراضی ملی با اراضی زراعی باید در اولویت کاری همه مدیران به‌ویژه امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی باشد.

خمسه ادامه داد: اولین موضوعی که  کشاورزان را با نگرانی روبه‌رو می‌کند، بحث تداخل اراضی زراعی با اراضی منابع طبیعی است که با عملی شدن طرح رفع تداخل، می‌توان این نگرانی‌ها را کاهش و در نهایت این طرح به نفع بخش کشاورزی تمام شود .

وی افزود: طرح جامع کاداستر، نقشه‌برداری از اراضی کشاورزی و مشخص کردن حد مرز زمین‌های زراعی با منابع طبیعی می‌تواند  مسائل و مشکلات مربوط به تداخل را حل  و جلو سوءاستفاده‌کنندگان از منابع طبیعی را بگیرد . همچنین با رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع طبیعی، موانع تولید برداشته و بهره‌برداران می‌توانند به‌راحتی به تولید محصولات خود مشغول باشند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امکانات لازم برای عملی شدن این طرح در استان فراهم‌شده که باید رفع تداخلات اراضی ملی با زمین‌های زراعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.در جلسه کارگروه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان ؛ 12 پرونده مطرح و در نتیجه به میزان  12687 هکتار از اراضی تعیین تکلیف شد که نهایتاً سطح اراضی ملی 4660 هکتار و مستثنیات 8026 هکتار مصوب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید