Iranian Agriculture News Agency

با حمایت 50 میلیارد ریالی استانداری

زنجیره تولید مرغ در ایلام تکمیل شد

سالانه ۵۱ هزار تن مرغ در استان ایلام تولید می‌شود

ایانا-خراسان جنوبی : 50 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه یک‌ساله و دوساله جهت خرید یا احداث کشتارگاه مرغ در ایلام به صندوق حمایت از تولیدات بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

 زنجیره تولید مرغ در ایلام تکمیل شد

ایلام یکی از استان‌های پیشرو در زمینه تولید مرغ در کشور است و تولید سالانه 51 هزار تن مرغ در استان دلیلی بر این ادعاست. به همین منظور استاندار ایلام حمایت 50 میلیارد ریالی از اتحادیه مرغداران را در زمره برنامه‌های استانداری قرار داده است.

قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه‌ای که به‌منظور رفع مشکلات مرغداران استان برگزار شد، گفت: پس از راه‌اندازی بازارچه‌های چیلات و چنگوله، غرفه فروش در اختیار اتحادیه مرغداران قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید مرغ در استان باید تکمیل شود، گفت: 50 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه یک‌ساله و دوساله جهت خرید یا احداث کشتارگاه مرغ به صندوق حمایت از تولیدات بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

استاندار ایلام همچنین با تأکید بر اینکه صادرات مرغ استان به کشور عراق باید مورد توجه جدی قرار گیرد، احداث واحد تولیدی مرغ یک‌ روزه را در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان بسیار مهم برشمرد و از مسئولان خواست تمهیدات لازم را در این راستا اتخاذ و موانع موجود بر سر راه این واحد تولیدی بردارند.

70 درصد از مرغ تولیدی به خارج از استان صادر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به صادرات مازاد مرغ تولیدی به خارج از استان گفت: مصرف مرغ در استان ایلام 16 هزار و 500 تن در سال است که این مقدار حدود 30 درصد مرغ تولیدی استان را شامل می‌شود و 70 درصد از مرغ تولیدی به خارج از استان صادرات می‌شود. میری همچنین تکمیل نشدن زنجیره تولید، نبود برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مرز جهت صادرات مرغ تولیدی به کشور عراق و نوسان قیمت نهاده‌های موردنیاز تولید مرغ را از مهم‌ترین مشکلات این بخش برشمرد.

استان ایلام 391 مرغداری دارد که از این تعداد، 325 واحد فعال، 48 واحد نیمه فعال و 18 واحد غیرفعال هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید