Iranian Agriculture News Agency

راه‌اندازی 23 واحد صنایع تبدیلی چهارمحال‌وبختیاری در دستورکار است

400 شغل درانتظار تأمین اعتبار

فرآوری بیش از ۲۰۰هزار تن موادخام بخش کشاورزی از دیگر مزایای اجرای این طرح‌ها است

ایانا-خوزستان : در استان چهارمحال و بختیاری طرح‌های تکمیل‌نشده‌ای وجود دارد که با تکمیل آن‌ها 400 شغل ایجاد می‌شود، این طرح‌ها 30 الی 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنان نیازمند تأمین اعتبار هستند.

400  شغل درانتظار تأمین اعتبار

نرخ بیکاری به‌دور از تعاریف آماری، در عالم واقعیات رو به افزایش است و آن را می‌توان به عینه در بین اقوام، دوستان و آشنایان به‌وفور دید. هرچند تلاش‌هایی برای رفع آن در دولت‌های مختلف اعم از اصلاح‌طلب یا اصولگرا صورت گرفته؛ اما، برخی از طرح‌ها بعد از مدتی با نیمه‌تمام ماندنشان داغی بر دل جویندگان کار گذاشته است.در همین زمینه مدیر صنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به خبرنگار استانی ایانا می‌گوید: در استان چهارمحال و بختیاری طرح‌های تکمیل‌نشده‌ای وجود دارد که با تکمیل آن‌ها 400 شغل ایجاد می‌شود، این طرح‌ها 30 الی 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنان نیازمند تأمین اعتبار هستند.

طهمورث فتاحی، یکی از محاسن استان را برخورداری از ظرفیت‌های خوب کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: برای تکمیل حلقه‌های مزیت‌دار تولید، وجود واحدهای صنایع تبدیلی بیش‌ازپیش احساس می‌شود، بنابراین راه‌اندازی 23 واحد صنایع تبدیلی استان در دستور کار قرار دارد. مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان با بیان اینکه برای راه‌اندازی بیش از23 واحد صنایع تبدیلی استان 79 میلیارد تومان سرمایه لازم است، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف مهم احداث صنایع تبدیلی در استان برشمرد و افزود: جذب مواد خام محصولات کشاورزی در بخش‌های مختلف مهم‌ترین وظایف صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود که با ایجاد این واحدها ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی در استان تقویت خواهد شد.

وی فرآوری بیش از 200هزار تن مواد خام بخش کشاورزی را از دیگر مزایای اجرای این طرح‌ها اعلام کرد و افزود: استان با دارا بودن بخش‌های باغی، زراعی، پرورش دام و طیور، زنبورداری و شیلات و منابع طبیعی می‌تواند بهترین زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد صنایع تبدیلی ایجاد کند.صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به صنایعی گفته میشود که به فرآوری و عملآوری نباتی و حیوانی (زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع) می‌پردازد. فرآوری در برگیرنده تغییرات فیزیکی، شیمیایی، نگهداری، بسته‌بندی و توزیع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید