Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا/اردبیل

فاز اول پروژه اراضی پایاب سد گیلارلو به بهره‌برداری رسید

فاز اول پروژه اراضی پایاب سد گیلارلو به مساحت 400 هکتار با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، استاندار، نماینده مردم شهرستان گرمی و جمعی از مدیران و معاونان استانی به بهره‌برداری رسید.

فاز اول پروژه اراضی پایاب سد گیلارلو به بهره‌برداری رسید

فاز اول پروژه اراضی پایاب سد گیلارلو به مساحت 400 هکتار با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، استاندار، نماینده مردم شهرستان گرمی و جمعی از مدیران و معاونان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه ای که امروز در شهرستان گرمی با حضور استاندار افتتاح شد ، فاز اول پروژه اراضی پایاب سد گیلارلو با مساحت اجرای 400 هکتار است.

عدیل سروی افزود: برای اجرای این طرح 230 کیلومتر عملیات لوله گذاری اصلی و فرعی صورت گرفته است . از این میزان مساحت، 36 هکتار برای باغات اختصاص یافته که عمدتا شامل درختان هلو و بادام و انگور است و محصولاتی که در حوزه اجرای این طرح کاشته خواهد شد بر اساس اصلاح الگوی کشت شامل: محصولاتی همچون گندم ، جو و کلزا و ... خواهد بود.

وی افزود: اعتباری که تاکنون برای اجرای این طرح هزینه شده مبلغ 10 میلیارد و 400 میلیون تومان است که 85 درصد آن توسط دولت به صورت کمک بلاعوض و ما بقی 15 درصد توسط زارعین پرداخت شده است .

وی اشاره کرد که مدت زمان برگشت سرمایه در این طرح 4 سال است.

بر اساس این گزارش: فاز دوم این طرح نیز درسطح 230 هکتار در دست اجراست که تا کنون از70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و عملیات اجرایی برای تکمیل فاز دوم این طرح نیز با جدیت دنبال می شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید