Iranian Agriculture News Agency

اختصاصی ایانا

بوسه تدبیر وزیر جهاد کشاورزی بر دستان کارآفرین زنجیره تولید

به فاصله گذشت بیش از یک سال از بوسه‌ای که وزیرجهاد کشاورزی در زرندیه استان مرکزی بر دستان آذر برزین، کارآفرین مجتمع گلخانه‌ای ۹۵ هکتاری با ۱۲میلیارد تومان سرمایه گذاری زد؛ این بار نیز محمود حجتی با بوسه زدن بر دستان کارآفرین دیگری که زنجیره تولید گوشت مرغ در استان کرمان را تشکیل داده است...

بوسه تدبیر وزیر جهاد کشاورزی بر دستان کارآفرین زنجیره تولید

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا):

به فاصله گذشت بیش از یک سال از بوسه ای که وزیرجهاد کشاورزی در زرندیه استان مرکزی بر دستان آذر برزین، کارآفرین مجتمع گلخانه ای ۹۵ هکتاری با ۱۲میلیارد تومان سرمایه گذاری زد؛ این بار نیز محمود حجتی با بوسه زدن بر دستان کارآفرین دیگری که زنجیره تولید گوشت مرغ در استان کرمان را تشکیل داده است، نشان داد که نه تنها آن بوسه پاییزی در سال 95 نمایشی مقطعی نبوده است، بلکه خواسته قلبی و منطقی وزیر مبنی بر اهمیت توجه به زنجیره تولید و مراعات اصل سرمایه گذاری ها به گونه ای است که تمام اقتضائات خاص از مزرعه تا سفره را در بربگیرد. کما اینکه موضع وزیر جهاد کشاورزی پیش از اینکه با تللاش بسیار راسخ و بدون تعارف برای بوسه بر دستان کارآفرین رفسنجانی، گویای عمق اعتقاد محمود حجتی به نسخه شفابخش ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی برای اقتصادی کردن آن است.

در واقع آنچه از بازدید وزیر جهاد کشاورزی از زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان رفسنجان در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان کرمان مخابره شده است، شرکت زنجیره ای ایجاد شده، پیش از این به صورت شرکت مرغداران رفسنجان از سال 1391 خورشیدی با سرمایه 15 میلیارد ریال و با 90 نفر پرسنل شروع به کار کرد، اما در حال حاضر سرمایه آن به 35 میلیارد ریال رسیده است. تحولی که گویای پاسخ اقبال این قبیل سرمایه گذاران به توصیه سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی در گردهمایی مدیران وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت آغاز کشت پاییزه است.

وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از طرح زنجیره تولید مرغ، از شنیدن گزارش مدیر تعاونی مرغداران رفسنجان به عنوان خاطره ای فراموش نشدنی یاد کرد و در عین حال که این امر را از مردم رفسنجان دور از انتظار ندانست، گفت: "جز این انتظار نبود و من به خاطرهمت خوب تعاونی مرغداران و تشکل خوبی که دارند، دست مدیران عامل را به نمایندگی از تمامی مرغداران می بوسم (بوسه ای که از حرف به عمل درآمد). کار شما در خور تقدیر است، البته یک کار مانده هم دارید و آن نیز اینکه دان مرغی از مبدا خریداری شود."

وی با ابراز امیدواری از اینکه نمونه این تعاونی در سطح مملکت زیاد شود و در دنیای متمدن هم به همین شکل مسائل را حل کرده است، افزود: نوسانات بازار عرضه و تقاضا باعث می شود تا نتوان به صورت تک واحدی در عرصه کار حضور داشت ونمی توان به صورت تک واحدی پایدار ماند. اما تعاونی ها با خرید از مبدا و وجود زنجیره می تواند خیلی از این مسائل و مشکلات را حل نماید.

تعاونی مرغداران رفسنجان در قالب سامانه جوجه ریزی سالانه 4 میلیون و دویست هزار قطعه جوجه ریزی کرده و میزان توزیع گوشت مرغ آن به طور تقریبی در سال 8500 تن است. این تعاونی تنها تعاونی استان است که با شرکت پشتیبانی امور دام جهت ذخیره مرغ منجمد همکاری می کند.

لازم به ذکر است محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس برای دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس گفته بود: زنجیره تولید در صنعت کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و باید زنجیره‌ای از تولید تا سفره داشته باشیم و این نیاز به زیرساخت‌ها دارد که در دولت دوازدهم مورد حمایت قرار دادیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید