Iranian Agriculture News Agency

آنفلوآنزای مرغی همچنان قربانی می‌گیرد؛

شوک آنفلوآنزای مرغی، تخم مرغ آفریقایی و کره‌ای را هم گران کرد

در اکتبر سال گذشته میلادی، طبق اسناد بین المللی منتشر شده، تنها از "کیپ تاون" –پایتخت آفریقای جنوبی – 36 کانون آنفلوآنزا گزارش شد که هفت درصد طیور این استان را به نابودی کشاند. به طوری که مسئولان این کشور نیز نسبت به افزایش نرخ تخم مرغ هشدار دادند. در حال حاضر 29 میلیون مرغ و 185 هزار انواع پرنده در حیاط خانه ها به روش سنتی پرورش داده می شوند.

شوک آنفلوآنزای مرغی، تخم مرغ آفریقایی و کره‌ای را هم گران کرد

در اکتبر سال گذشته میلادی، طبق اسناد بین المللی منتشر شده، تنها از "کیپ تاون" -پایتخت آفریقای جنوبی - 36 کانون آنفلوآنزا گزارش شد که هفت درصد طیور این استان را به نابودی کشاند. به طوری که مسئولان این کشور نیز نسبت به افزایش نرخ تخم مرغ هشدار دادند. در حال حاضر 29 میلیون مرغ و 185 هزار انواع پرنده در حیاط خانه ها به روش سنتی پرورش داده می شوند .

به گزارش خبرنگار ایانا، کره جنوبی نیز یکی دیگر از کشورهایی است که از سال 2003 از شیوع این بیماری خسارت می بیند. این کشور در سال 2014 بیش از 14 میلیون پرنده خود را از دست داد. رقم خسارت در سال 2016 به 156 میلیون جوجه و بالای 9.5 میلیون اردک رسید! حتی کمبود تخم مرغ در مقطعی از زمان قیمت آن را تا بیش از 25 درصد افزایش داد و مقامات کره ای مجبور شدند از اسپانیا، آمریکا و نیوزیلند، تخم مرغ وارد کنند .

این گزارش می افزاید: یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی در آن سال گفته بود: "با اینکه من تمام مرغ ها را معدوم کردم، اما دولت توضیح روشنی از پرداخت خسارت نداده است. به نظر می رسد هنوز برنامه ای برای این منظور وجود ندارد ."

این در حالی است که ترکیه در سال گذشته با اعلام مرغداران و بعد از کشف نخستین کانون بیماری آنفلوآنزای مرغی، تا شعاع 10 کیلومتری، تمام طیور را معدوم و تمام خسارت و حتی درآمد مرغداران را تا سه ماه جلوتر پرداخت کرد؛ مرغداران ترک، امسال از شر ویروس در امان ماندند .

رئیس برنامه جهانی آنفلوآنزای WHO ( سازمان جهانی بهداشت) می گوید: "ویروس آنفلوآنزا هر ساله تغییر می کند که این می تواند تهدیدی مداوم و قابل توجه تلقی شود ."

وحید زندی فخر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید