Iranian Agriculture News Agency

جذب ۳۷ درصدی تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از جذب ۳۷ درصدی تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.

جذب ۳۷ درصدی تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از جذب ۳۷ درصدی تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عبدالله فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۳۷ درصد از کل اعتبارات تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان جذب شده است، گفت: امسال ۵۶۲ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مصوب شده بود که از این میزان ۲۰۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن معادل ۳۷ درصد جذب شده است.

وی با بیان اینکه از محل این میزان تسهیلات ۲۳۵ دستگاه انواع تراکتور و ۱۰ کمباین به همراه ۲۳۹ دستگاه ادوات دنباله‌بند خریداری شده است، عنوان کرد: همچنین در این مدت مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۲۳ میلیون ریال تسهیلات جهت تجهیز صنایع تبدیلی و تکمیلی و مبلغ ۲۳ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال برای تجهیز واحدهای دام و طیور و آبزیان هزینه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میزان معرفی خرید انواع تراکتور و کمباین طی سال جاری در استان را ۴۲۹ دستگاه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۴۹ خریداری و جذب شده است که برای خرید این تعداد مکانیزاسیون ۱۴۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال هزینه شده است.

فتح‌الله‌زاده عنوان کرد: همچنین امسال میزان معرفی تجهیز ادوات دنباله‌بند برای مکانیزاسیون بخش زراعت، باغ و گلخانه دام، طیور و آبزیان نیز ۳۷۱ دستگاه بود که از این تعداد ۲۵۱ دستگاه جذب و خریداری شده است.

وی با تأکید بر ضرورت نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی، ادامه داد: با توجه به یارانه‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای در جذب 100 درصد این تسهیلات تا پایان سال داشته باشیم.

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد: محل مصرف تسهیلات همه ماشین‌ها و ادوات خودگردان و دنباله‌بند زراعی، باغی، دام، طیور، شیلات و منابع طبیعی است که فهرست اسامی و مشخصات آن‌ها در سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وجود دارد.

وی در پایان تشکیل پنج جسله هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات در بخش مکانیزاسیون، ۱۵ نشست هماهنگی در شهرستان‌ها، ۱۰۲ مورد جلسه میزکاری بررسی و رفع مشکلات و موانع جذب تسهیلات در بخش مکانیزاسیون را از اهم اقدامات این بخش در سال جاری برشمرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید