Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی انجمن تخصصی غذای آمریکا درباره روند غذایی سال 2018

پنل چشم‌انداز انجمن مواد غذایی آمریکا (Specialty Food Association) پیش‌بینی‌هایی را درباره روند استفاده از مواد غذایی برای سال 2018 انجام داده است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.


پنل چشم انداز انجمن مواد غذایی آمریکا ( Specialty Food Association ) پیش بینی هایی را درباره روند استفاده از مواد غذایی برای سال 2018 انجام داده است، که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می شود:

به گزارش ایانا از" prnewswire "، دنیس پورسل، سرپرست محتوا انجمن تخصصی غذا، می گوید: "روند پایداری و سلامت در سال 2018 به صورت موازی انجام می شود. همچنین این پنل پیش بینی می کند از جلبک بیشتر و سایر پروتئین های گیاهی و محصولاتی که در راستای کاهش زباله های مواد غذایی هستند، استفاده شود. در حالی که بسیاری از این موارد با سلامتی و انتخاب های بهتر و تقاضای مصرف کنندگان پیش می رود. "

برخی ازا ین موارد به شرح زیر هستند:

- مواد غذایی گیاهی : گزینه های گیاهی در بسیاری از گروه ها فراتر از جایگزین های گوشتی گسترش می یابند. بخش هایی همچون پنیر و دسرهای یخ زده در زیر شاخه های گیاهی ، جلبک ها به عنوان جایگزین گوشت، طرفداران بیشتری دارند. سال 2018 استفاده از غذاهای گیاهی خواهان بیشتری دارد .

- محصولات با قابلیت استفاده مجدد: از آنجایی که آگاهی مصرف کنندگان در ایالات متحده نسبت به هدررفت مواد غذایی افزایش یافته ، از این رو محصولاتی از مواد ی تهیه شده که جزو زباله در نظر گرفته می شود، به طوری که در حال حاضر شاهد تولید آب میوه ها یی هستیم که از میوه های درجه دوم، خرد شده تهیه می شود .

- شیرین کننده ها: شکر از جمله مواد غذایی است که در ابتدای فهرست رژیم غذایی افراد قرار دارد. از این رو مصرف کنندگان ، به شیرین کننده های جایگزین دارای کالری کمتر و و همچنین اثرات پایدار گرایش پیدا کرده اند . بنابراین در تهیه شربت از خرما، سورگوم و حتا یاکون (نوعی سبزی ریشه ای است) به عنوان گزینه های شیرین کننده استفاده می شود.

-برچسب زدن محصول ( labeling 2.0. ): برچسب زدن محصولات بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. چراکه مصرف کنندگان به دنبال آگاهی بیشتر درباره منابع عناصر و زنجیره تامین هر یک از اقلام در سبد خرید خود هستند. همچنین شفافیت درباره محصولات تراریخته ( GMO )، یکی از مواردی است که جزو اولویت ها است.

- غذاهای خاورمیانه: غذاها مانند هوموس (1)، پیتا (2) و فلافل از جمله غذاهایی هستند که خواهان بیشتری دارد ، اما اکنون مصرف کنندگان می خواهند تا سنت های عمیق، تفاوت های منطقه ای و ترکیبات کلاسیک فرهنگ های خاورمیانه را کشف کنند، که از ان جمله می توان به فرهنگ ایرانی ها، اسرائیلی ها، مراکشی ها، سوری و لبنانی ها اشاره کرد.

-ظهور نان سنتی: اگرچه در سال های اخیر توجه زیادی به محصولات بدون گلوتن شده است، اما از سوی دیگر، نان های سنتی نیز با فرایند تولید همراه با بهره بردن از پروتئین ها و سبزیجات افزایش یافته است. این درحالی است که نانوایی ها از دانه های محلی استفاده ، و آن را آرد کرده و پس از زمان لازم برای تخمیر ، به شیوه ای مناسب، نان را عرضه می کنند.

انجمن تخصصی غذا ( Specialty Food Association ) ، یک انجمن بین المللی غیر انتفاعی و متشکل از واردکنندگان و کارآفرینان است، که در سال 1952 در نیویورک تاسیس شد و 3500 عضو در ایالات متحده و خارج از کشور دارد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- حمص (یا هوموس) یک پیش‌غذای بسیار لذیذ است که مدت‌هاست در کشورهای مختلف مدیترانه مانند لبنان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

2- نان پیتا، نان صاف و گردی است که در حدود ۲۰ سانتیمتر قطر دارد. مصرف این نوع نان در مدیترانه، خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار رواج دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید