Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سی‌ودومین مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی عنوان کرد:

افزایش کانون‌های یادگیری کشاورزی از 260 به 1000 کانون

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش سه‌برابری کانون‌های یادگیری تا پایان امسال خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش سه‌برابری کانون‌های یادگیری تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در سی‌ودومین مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی گفت: اگرچه در حال حاضر 260 کانون یادگیری در سراسر کشور وجود دارد، اما برای امسال هدف‌گذاری می‌شود که این مقدار به یک‌هزار عدد برسد.

اسکندر زند با اشاره به اشاره به اینکه گستره کشاورزی از کف دریا تا نوک قله را دربر می‌گیرد، افزود: رسالت کشاورزی در گذشته تأمین غذای کشور و ریشه‌کنی فقر از این طریق بود، اما امروز دو رسالت دیگر به آن اضافه شده است؛ یکی تولید کیفی‌تر و دیگری حفاظت بهتر از عرصه‌های تولید.

وی بیان کرد: در گذشته شاخص انتخاب نمونه‌های کشاورزی حجم یا کیفیت تولید بود، اما در حال حاضر کمیت شاخص سوم است و نخستین شاخص بهره‌وری درست از منابع طبیعی است که آن هم با رعایت توصیه‌های فنی قابل اجرا خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تأکید کرد: باید برای بهتر شدن تمامی حوزه‌های کشاورزی هدف‌گذاری کرد. به همین خاطر وجود نمونه‌های کشاورزی و کمک به افزایش کانون‌های یادگیری در سراسر کشور کمک بزرگی به این موضوع خواهد کرد.

گفتنی است، مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان ارشد این وزارتخانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است./

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

V-961011-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید