Iranian Agriculture News Agency

در طول روز غذا بخورید تا سالم باشید؛

بهترین زمان برای خوردن غذا در طول روز

این برای همه شماهایی است که دیر وقت میان وعده‌ می‌خورید: آیا موافقید که چنانچه تمام غذایتان را تنها در ۱۲ ساعت در طی روز بخورید، سالم‌تر و جوان‌تر خواهید ماند؟

بهترین زمان برای خوردن غذا در طول روز

این برای همه شماهایی است که دیر وقت میان وعده‌ می‌خورید: آیا موافقید که چنانچه تمام غذایتان را تنها در ۱۲ ساعت در طی روز بخورید، سالم‌تر و جوان‌تر خواهید ماند؟

این دقیقاً همان چیزی است که مطالعه‌ای اخیر در دانشگاه سان‌دیگو کالیفرنیا نشان داد که خوردن غذا طی "بازه زمانی محدود" فقط ۱۲ ساعت در طی روز، می‌تواند به‌طور قابل توجهی کیفیت خواب را بهبود ببخشد، به کنترل وزن کمک کرده و از بیماری قلبی مرتبط با سن پیشگیری کند. خوب است بدانید که تمامی این تحقیق روی مگس‌ها انجام شد.

دکتر گیریش ملکانی از نویسندگان مقاله‌ای که در مجله علوم چاپ شده است، می‌گوید که نتایج بسیار شگفت‌انگیز بود؛ زیرا در ابتدا احتمال دادیم که گروه مگس‌ها بر هم خورده و به اشتباه مگس‌های جوان را بررسی کرده‌ایم. چندین و چندمرتبه آزمایشات را تکرار کردیم تا سرانجام متقاعد شدیم که هورمون‌های ترشح‌شده از هیپوتالاموس به‌طور قابل توجهی باعث جوان‌تر نشان دادن قلب‌ مگس‌های پیر است.

این نتایج تأییدی بر حوزه در حال ظهور "زمان‌بندی مصرف مواد مغذی" است، تأکید بر این ایده‌ که زمان غذا خوردن ما ممکن است به‌اندازه آنچه که می‌خوریم، مهم است. تحقیقات انجام‌شده روی موش‌ها نشان داد که حتی اگر حیوان از رژیم پرچرب استفاده کند، هورمون‌های ترشح شده از هیپوتالاموس طی زمان طبیعی تغذیه شبانه، باعث کاهش وزن شده و از بیماری‌های متابولیکی جلوگیری می‌کند. اما تحقیقی مشابه درباره انسان‌ها حاکی از آن بود که کار در شیفت شبانه (از این‌رو، خوردن غذا در شب) با بیماری چاقی، دیابت و بیماری قلبی عروقی مرتبط است.

چرا غذا خوردن در طول روز برای سلامتی انسان اینقدر مهم به‌نظر می‌رسد؟ دانشمندان تصور می‌کنند که این به اختلال ریتم شبانه‌روزی مرتبط است، ساعت داخلی بدن ما به روشنایی و تاریکی عکس‌العمل نشان می‌دهد و فرآیندهای بیولوژیکی بدن را تنظیم می‌کند، درست مانند زمانی که باید بخوابیم یا غذا بخوریم. در جوامع مدرن استدلال‌ها حاکی از آن است که نور مصنوعی و دردسترس بودن همیشگی مواد غذایی در ریتم‌های شبانه‌روزی ما تداخل ایجاد می‌کند و بیشتر باعث می‌شود در فواصل غیرطبیعی غذا بخوریم و همین امر احتمالاً به مرور به سلامت ما آسیب می‌رساند.

پتانسیل زمان‌بندی مصرف مواد غذایی هیجان‌انگیز است، اما محققان اذعان دارند که هنوز به هیچ نتیجه قابل توجهی دست نیافته‌اند. ما باور داریم که اختلال در ریتم‌های شبانه‌روزی می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، اما اعلام نظر قطعی درباره پیشنهاداتی دال بر زمان قطعی غذا خوردن، مستلزم تحقیقات گسترده‌تری است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید