Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ایانا خبر داد:

آغاز ذخیره‌سازی 25 هزار تنی پرتقال برای ایام عید/ اجرایی شدن صادرات پرتقال برای واردات موز با تعرفه پنج درصد

از دو روز گذشته ذخیره‌سازی پرتقال برای ایام نوروز در استان مازندران آغاز شده است که سهم این استان در سال جاری 25 هزار تن است.

از دو روز گذشته ذخیره‌سازی پرتقال برای ایام نوروز در استان مازندران آغاز شده است که سهم این استان در سال جاری 25 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از آغاز ذخیره‌سازی پرتقال شب عید خبر داد و گفت: تاکنون 90 درصد برداشت محصول نارنگی و 70 درصد برداشت پرتقال در استان مازندران انجام شده است.

دلاور حیدرپور افزود: قیمت مرکبات در سال جاری مناسب بوده، به‌گونه‌ای که به‌طور متوسط از 800 تا یک‌هزار تومان روی درخت از باغداران خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: از دو روز گذشته ذخیره‌سازی پرتقال برای ایام عید آغاز شده و سهم 25 هزار تنی استان مازندران در حال پر شدن است.

حیدرپور ادامه داد: امسال با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، تولید بسیار خوبی رقم خورده است و بخشی از پرتقال‌های تولیدشده را برای صادرات در نظر گرفته‌ایم.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


سیب، کشمش و پرتقال، کاندیدای صادرات با تعرفه پایین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: بر اساس مصوبه‌ای که دولت داشته، به ازای هر دو کیلوگرم پرتقال صادراتی، صادرکنندگان می‌توانند با تعرفه پنج درصدی یک کیلوگرم موز وارد کنند که در این راستا وام با بهره 14.5 درصدی نیز برای صادرکنندگان تعیین شده است که تاکنون تعداد زیادی از متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: دولت برای محصول سیب و کشمش نیز چنین مشوق‌هایی قائل شده که امیدواریم بتوانیم راه صادرات محصولات کشاورزی را بدین‌ترتیب هموار کنیم.

حیدرپور تأکید کرد: امسال در استان مازندران دو میلیون و 300 هزار تن مرکبات تولید خواهد شد که یک میلیون و 600 هزار تن آن را پرتقال تشکیل می‌دهد که بخش عمده‌ای از ظرفیت 400 هزار تنی کل کشور مربوط به این استان است.

وی خاطرنشان ساخت: پرتقال در استان‌های جنوبی نیز کشت می‌شود، اما از آنجا که سطح زیر کشت این محصول در استان مازندران بیشتر است، پیش‌بینی می‌شود که رقم صادراتی نیز در این استان بالا باشد.

حیدرپور در پایان اظهار کرد: وضعیت تولید در استان مازندران برای محصولات مختلف کشاورزی مناسب است، اما مشکل کم‌آبی همچنان وجود دارد و امیدواریم که در زمستان پیش رو، بارندگی‌ها بتواند ذخایر آبی را در این استان پر کند./

M-961005-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید