Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت خدمات هواپیمایی ویژه وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا:

خدمات هواپیمایی ویژه آتش تالاب میقان را مهار کرد

آتش‌سوزی که به‌دلیل نامعلومی از پنج‌شنبه شب گذشته در تالاب میقان اراک ایجاد شده بود، با انجام عملیات اطفای حریق توسط شرکت خدمات هواپیمایی ویژه مهار شد.

خدمات هواپیمایی ویژه آتش تالاب میقان را مهار کرد

آتش‌سوزی که به‌دلیل نامعلومی از پنج‌شنبه شب گذشته در تالاب میقان اراک ایجاد شده بود، با انجام عملیات اطفای حریق توسط شرکت خدمات هواپیمایی ویژه مهار شد.

مدیرعامل شرکت خدمات هواپیمایی ویژه وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با ایانا از مهار آتش‌سوزی تالاب کویری میقان اراک که یکی از زیستگاه‌های بین‌المللی پرندگان مهاجر است، خبر داد و گفت: این تالاب از نیمه‌شب پنج شنبه گذشته به دلایل نامعلومی دچار طعمه آتش شد که به‌دلیل تالابی بودن، امکان مهار دستی وجود نداشت که با درخواست سازمان حفاظت محیط زیست این استان از شرکت خواسته شد تا اطفای آتش به صورت هوایی انجام شود.

احمد طمراسی افزود: در کمتر از دو ساعت عملیات اطفای حریق انجام و آتش مهار شد.

وی بیان کرد: با انجام عملیات اطفای حریق طی چهار ساعت عملیات، آتش به‌صورت کامل مهار شد و در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

مدیرعامل شرکت خدمات هواپیمایی ویژه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده، 50 هکتار از اراضی تالابی در این منطقه بر اثر آتش‌سوزی از بین رفت.

طمراسی عنوان کرد: با وجود آنکه سازمان محیط زیست هیچ قراردادی با شرکت خدمات هواپیمایی ویژه ندارد، اما از آنجا که حفظ زیستگاه‌ها برای کشور مهم است، اقدامات لازم برای مهار آتش‌سوزی انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر هیچ‌یک از مراکز همچون سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفظ نباتات قراردادی برای استقرار هواپیماها در مناطق مختلف کشور منعقد نکرده‌اند، اما از آنجا که این شرکت در بدنه وزارت جهاد کشاورزی است، در زمان نیاز به بخش‌های فوق خدمات ارائه می‌دهد.

گفتنی است، تالاب کویری میقان اراک به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر به‌شمار می‌رود که به‌صورت غیرطبیعی دچار آتش‌سوزی شده و بر اساس گزارش‌های رسیده، قره‌داغ‌های کشت‌شده در این تالاب و نیز پرندگان موجود در آن بر اثر این آتش‌سوزی آسیبی ندیدند و تنها برخی گیاهان خشک‌شده و نیزارها که به گفته مقام‌های محلی حدود 50 هکتار را پوشش می‌دهند، بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته‌اند./

M-961003-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید