Iranian Agriculture News Agency

نائب‌رئیس انجمن ارگانیک ایران اعلام کرد:

تعاونی تخصصی محصولات ارگانیک تأسیس می‌شود

رئیس انجمن ارگانیک ایران می‌گوید: دولت‌ها تاکنون هیچ کمکی برای تولید محصول ارگانیک در کشور نکرده‌اند، اما این مهم در برنامه ششم توسعه قید شده و در دستور کار دولت نیز قرار گرفته است. از سوی دیگر قرار است یک تعاونی تخصصی ارگانیک نیز ایجاد شود که می‌تواند به ایجاد فروشگاه‌های ارگانیک و توزیع بیشتر این محصولات کمک کند.

تعاونی تخصصی محصولات ارگانیک تأسیس می‌شود

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: دولت‌ها تاکنون هیچ کمکی برای تولید محصول ارگانیک در کشور نکرده‌اند، اما این مهم در برنامه ششم توسعه قید شده و رئیس‌جمهوری نیز بر افزایش تولید این محصولات تأکید کرده‌اند.

به گزارش ایانا از اتاق ایران، سیدرضا نورانی امروز در نشست خبری دهمین جشنواره و نمایشگاه ارگانیک به اهمیت افزایش تولید محصولات ارگانیک در کشور اشاره کرد و گفت: گردش مالی محصولات ارگانیک جهان در سال 2014 حدود 80 میلیارد بوده و طبق آخرین آمار در سال 2015 این رقم از مرز 90 میلیارد دلار گذشته است.

به گفته نورانی، از 196 کشور دنیا، 179 کشور کشت ارگانیک انجام می‌دهند.

رئیس انجمن ارگانیک ایران با انتقاد از اینکه دولت‌ها هیچ کمکی به تولیدکنندگان محصولات ارگانیک نکرده‌اند، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تولید محصولات ارگانیک در دستور کار دولت قرار گرفته است، تا جایی که رئیس‌جمهوری به وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ کرده که تولید محصولات ارگانیک را افزایش دهد.

در بخش دیگری از این نشست بهرام نظری، نایب‌رئیس انجمن ارگانیک ایران نیز با انتقاد از واردات محصولات تراریخته به کشور و عدم توجه به تولید محصولات ارگانیک، اظهار کرد: در شرایطی که مبالغ کلانی به‌عنوان یارانه سم و کود در کشور تخصیص می‌یابد، آیا بهتر نیست برای تولید محصولات ارگانیک نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

نظری با اشاره به اینکه گفته می‌شود ایران سومین کشور سرطان‌خیز دنیاست، تصریح کرد: منشأ سرطان مواد غذایی و هوای آلوده است اما در شرایطی که وزارت بهداشت برای بسیاری از بیماری‌ها بودجه‌های هنگفت در نظر می‌گیرد، چرا برای توسعه تولید محصولات ارگانیک و سالم چنین بودجه‌هایی در نظر گرفته نمی‌شود؟

نایب‌رئیس انجمن ارگانیک ایران همچنین از ایجاد یک تعاونی تخصصی ارگانیک خبر داد و گفت: یکی از خروجی‌های این تعاونی می‌تواند ورود به عرصه ایجاد فروشگاه‌های ارگانیک و توزیع بیشتر این محصولات باشد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید