Iranian Agriculture News Agency

کانتونا: کسی که زیاد می‌داند، کم می‌خوابد!

کانتونا: کسی که زیاد می‌داند، کم می‌خوابد!


اریک کانتونا پدیده سال‌های نه چندان دور باشگاه "منچستر یونایتد" که هنوز هم بسیاری او را یکی از اسطوره‌های فراموش نشدنی این باشگاه می‌دانند، به تازگی سری جدید برنامه‌های «کمیسیونر فوتبال» را برای یورو اسپورت فیلمبرداری کرده است. او در جدیدترین برنامه‌‌اش به چند موضوع مهم پرداخته که البته به روزترین آن ها مراسم قرعه‌کشی جام جهانی‌ است. کانتونا می‌گوید: «خب من هم مثل بسیاری دیگر مراسم قرعه‌کشی جام جهانی‌ در مسکو را دیدم. فکر نکنم کسی هم بوده که بخواهد این مراسم را از دست بدهد. نکته جالب اما اینکه این بار بیش از هر زمان دیگری افراد آمده بودند تا در مراسم شرکت کنند.» اریک که همیشه به صراحت لهجه معروف است طعنه‌ای هم به فساد موجود در فوتبال و فیفا می‌زند و با خنده می‌گوید: «در این مراسم تعدادی از مسئولان بلندپایه فیفا هم با زندانبان‌هایشان و یا با مقامات قضایی که باید آنها را تحت کنترل می‌گرفتند، آمده بودند.»

مارادونا باز هم علیه انگلیس

موضوع دیگری که کانتونا درباره‌‌اش صحبت کرده به حضور مارادونا در این مراسم و قرعه‌ای که برای انگلیس انتخاب کرد برمی‌گردد. مارادونا که پیش‌تر در جام جهانی‌ مقابل همین انگلیس آن گل معروف با دست را زد و به «دست خدا» معروف شد، در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی‌ 2018 با پاپیونی جالب توجه حضور داشت. اریک درباره دیگو می‌گوید:««دست خدا» این بار با پاییون زرد رنگش گروهی کاملاً درست را برای انگلیس انتخاب کرد: بلژیک، تونس و پاناما. بله! پاناما! این فرصت همیشه دست نمی‌دهد که آدم بخواهد مقابل بانکدارش بازی کند!» اشاره کانتونا به پولشویی گسترده مقامات انگلیسی در «اسناد پاناما» بود که برای فرار از مالیات پول‌هایشان را در بانک‌های این کشور که معروف به «بهشت مالیاتی» است، سپرده‌گذاری می‌کنند. کانتونا در ادامه هم طعنه دیگری می‌زند و می‌گوید: «صبر کنید‌؛ نخست‌وزیر ایسلند به خاطر همین «اسناد پاناما» از کار برکنار شد‌‌؛ آن وقت ایسلند در یورو به انگلیس می‌خورد و پاناما هم در جام جهانی. حالا دیگر خودتان این موارد را به هم ربط بدهید. به نظرم که توطئه‌ای علیه انگلیس صورت گرفته است!»

مجری‌گری لینکر

طعنه زدن اریک کانتونا به مسئولان فیفا و البته مراسم قرعه‌کشی به همین جا ختم نمی‌شود چون او به گری لینکر، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس و یکی از مجریان این مراسم هم تاخت و گفت: «از اینکه گری لینکر را در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی‌ دیدم تعجب کردم. او همیشه فیفا را «فاسدترین نهاد روی زمین» توصیف می‌کرد و بعد رفت مجری این مراسم شد. احتمالاً از او «آتو» دارند و گیرش انداخته‌اند. به او می‌گویم طاقت بیار رفیق! راهی پیدا می‌کنیم تا تو را از این مخمصه بیرون بکشیم. اصلاً هشتگ راه می‌اندازیم‌‌؛ #گری را آزاد کنید!»

دیدار افتتاحیه جام جهانی

اریک کانتونا در همین بخش هم اشاره‌ای سیاسی به گروه‌بندی رقابت‌های جام جهانی‌ می‌کند و این شایعه که قرعه روس‌ها به عنوان میزبان جام جهانی‌ با دستکاری انتخاب شده را هم قوت می‌بخشد. او ابتدا به دیدار افتتاحیه جام گریزی می‌زند و می‌گوید: «خب برای بازی افتتاحیه جام جهانی، حق داریم که انتظار یک بازی مهیج را داشته باشیم؛ روسیه - عربستان سعودی: این بازی شهرآورد حقوق بشری است. از طرفی باید به دو تیم دیگر این گروه هم نگاهی کنیم‌‌؛ مصر و اروگوئه! به نظرم این هکرهای روسی کارشان را خیلی خوب و درست انجام دادند!»

من یونایتدی‌ام

بعد از صحبت کردن درباره جام جهانی، کانتونا به بحث داغ این روزهای فوتبال، یعنی شهرآورد منچستر می‌پردازد که عصر روز گذشته برگزار شد. او که پیش‌تر گفته بود سبک تدافعی مورینیو را نمی‌پسندد این بار کمی صحبت‌هایش را تعدیل می‌کند و می‌گوید: «شهرآورد منچستر! از یک طرف قلبم برای یونایتد زده، می‌زند و همیشه خواهد زد. طرف دیگر هم این «کچل» (اشاره به گواردیولا) ایستاده است که تفکرات «فوتبال توتالش» حسابی من را تحت تأثیر قرار داده است. یک نابغه تدافعی به اسم مورینیو، مقابل یک نابغه تهاجمی به اسم گواردیولا‌‌؛ مثل این است که بیورن بورگ در تنیس علیه مک انروی قرار گرفته باشد. اگر شما باشید کدام را انتخاب می‌کنید؟ زنده‌باد یونایتد!» کانتونا در این برنامه ویدیویی کوتاه به تصور اینکه حرف‌هایش ممکن است آدم‌های بسیاری را ناراحت کرده باشد به گفتن یک ضرب‌المثل روسی بسنده می‌کند. هرچند که قبل از آن به شوخی می‌گوید می‌داند تلفنش را شنود می‌کنند: «می‌دانم که دنبال من هستند. تلفنم را شنود می‌کنند و همه حرکاتم را زیر نظر گرفته‌اند. این جایی که قرار دارم دیگر امن نیست. دفعه دیگری که من را ببینید در «سرزمین مادری» خواهم بود. با این حال بگذارید یک ضرب‌المثل معروف روسی را برای شما یادآوری کنم: کسی که زیاد می‌داند، کم می‌خوابد.»

سجاد فیروزی، خبرورزشی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید