Iranian Agriculture News Agency

برداشت ذرت دانه‌ای در سطح 150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره‌شهر

برداشت ذرت دانه‌ای از سطح ١۵٠ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره‌شهر آغاز شده است.

برداشت ذرت دانه‌ای در سطح 150 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره‌شهر

برداشت ذرت دانه‌ای از سطح ١۵٠ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دره‌شهر آغاز شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر با اعلام این خبر گفت: برداشت ذرت دانه‌ای از سطح ١۵٠ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود از این میزان ٩٠٠ تن محصول ذرت دانه‌ای به ارزش اقتصادی ٩ میلیارد و ۵۴٠ میلیون ریال تولید و تحویل مراکز خرید شود.

طیار فیلی متوسط برداشت این محصول تولیدی در هر هکتار را شش تن عنوان کرد و افزود: عملیات تمام مکانیزه کاشت، داشت و برداشت، کشت به‌موقع، تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی ازجمله بذر و کود شیمیایی، بهره‌مندی از توصیه‌های فنی و خوب کارشناسان و مروجان کشاورزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی از اهم خدمات ارائه‌شده به کشاورزان ذرت‌کار این شهرستان بوده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۵٠ تن ذرت تولیدی از کشاورزان ذرت‌کار این شهرستان توسط مراکز خرید تضمینی و به نرخ مصوب دولتی خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر با اشاره به اینکه عمده ارقام محصول کشت‌شده در این شهرستان از نوع ٧٠٣ و ٧٠۴ است، ادامه داد: بخشی از ذرت تولیدی این شهرستان برای فرآوری و به‌منظور مصرف مرغداری‌ها و سایر کارخانه‌ها توسط مدیریت پشتیبانی امور دام استان ایلام در مرکز خرید تضمینی تعاون روستایی این شهرستان خریداری و بخشی دیگر نیز توسط مرکز خرید تضمینی شهرستان کوهدشت از توابع استان لرستان خریداری شده است.

فیلی عنوان کرد: امسال به‌دلیل محدودیت منابع آبی و کمبود آب‌های سطحی، سطح زیر کشت این محصول در مقایسه با سال گذشته حدود ٢۵ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان تأکید کرد: عملیات برداشت این محصول از نیمه نخست آبان امسال آغاز و تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد و دو دستگاه کمباین ویژه برداشت مشغول فعالیت در این زمینه هستند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید