Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

کشت فراسرزمینی در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 35 مورد از افراد واجد شرایط برای فعالیت‌های کشاورزی در خواست داده و در حال طی کردن مراحل مربوطه هستند؛ برخی از این متقاضیان در کشورهای آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان به فعالیت‌هایی نظیر کشت دانه‌های روغنی باغبانی، پرورش ماهی و پرورش گوسفند مشغول هستند.

کشت فراسرزمینی در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:35 مورد از افراد واجد شرایط برای فعالیت‌های کشاورزیدر خواست داده و در حال طی کردن مراحل مربوطه هستند؛ برخی از این متقاضیان در کشورهای آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان به فعالیت‌هایی نظیر کشت دانه‌های روغنی باغبانی، پرورش ماهی و پرورش گوسفند مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی راهکارهای سیاست کشت فراسرزمینی افزود: بعد از توافقات به عمل آمده در راستای تعامل با کشورهای توسعه یافته دنیا، هیئت وزریران آئین نامه کشت فراسرزمینی را مصوب و برای اجرایی شدن آن به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ها ابلاغ کرد .

سروی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های که در این خصوص صورت گرفته، یک واحد گلخانه به مساحت 21 هکتار با همکاری و مشارکت سرمایه گذار روسی برای تولید و صادرات انواع محصولات گلخانه ای در شهرستان بیله سوار در حال احداث است.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در زمینه بذور انواع محصولات کشاورزی نیز افزود: در راستای تولید بذور اصلاحی به ویژه در زمینه دانه های روغنی همکاری مطلوبی با شرکت های معتبر دنیا نظیر اورالیس فرانسه و برخی از شرکت های مجارستانی صورت گرفته و شرکت اورالیس فعالیت خود را در استان شروع کرده است .

این مقام مسئول با اشاره به توافقات سازمان جهاد کشاورزی با شرک های آلمانی، گفت : یک واحد تولیدی دارو و فرآورده های بهداشتی و آرایشی از گیاهان داروئی با همکاری شرکت کلوزه آلمان و شرکت معتبر داخلی نیز در استان با ظرفیت 4 هزار و 500 تن انواع محصولات شروع شده که پیش بینی می شود در سال 97 به بهر برداری برسد که در راستای افزایش ارزش افزوده، ارزآوری، صادرات و ایجاد اشتغال از طرح‌های پیشران در کشور است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید