Iranian Agriculture News Agency

سازمان توسعه تجارت خبر داد:

دعوت از ایران برای حضور در نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین

قائم مقام وزیر در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از دعوت چین از ایران برای حضور در نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین در آبان ماه سال آینده خبر داد.

دعوت از ایران برای حضور در نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین

قائم مقام وزیر در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از دعوت چین از ایران برای حضور در نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین در آبان ماه سال آینده خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، پانگ من، سفیر جمهوری خلق چین در ایران در دیدار با مجتبی خسروتاج دعوتنامه ای برای شرکت‌های ایرانی به منظور حضور در نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین در سال 2018 تقدیم کرد .

خسروتاج در این خصوص اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف توسعۀ واردات چین به بازار بزرگ چین با 1500 میلیارد دلار مصرف سالیانه و به عنوان دومین اقتصاد جهان برگزار خواهد شد .

وی افزود: پیش بینی می‌شود واردات کالا و خدمات به چین طی 5 سال آینده به 10 تریلیون دلار خواهد رسید که این فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های مقتدر در این بازار خواهد بود .

خسروتاج با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی ایران به چین گفت: صادرات غیر نفتی ایران به چین در سال 1395 بیش از 8 میلیارد دلار بود که در 6 ماهۀ نخست امسال این رقم به 4300 میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد .

قائم مقام وزیر در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: حجم تجارت دو کشور با احتساب همۀ کالاها طی سال‌های اخیر بین 18 تا 23 میلیارد دلار در نوسان بوده است .

در این جلسه، همچنین در خصوص برخی مشکلات فعالین اقتصادی که انتظار ارائۀ راهکار از سوی مقامات دولتی دو کشور را دارند، به بحث گذاشته شد .

گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی واردات چین با عنوان International import expo از 14 تا 19 آبان ماه 1397 در شانگهای برگزار خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید