Iranian Agriculture News Agency

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور خبر داد؛

۲ هزار و ۷۰۰ تشکل روستایی کشاورزی در کشور فعال است/ خرید توافقی زعفران در استان‌ها

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور: امسال قرار است خرید توافقی زعفران در استان‌ها انجام شود.

۲ هزار و ۷۰۰ تشکل روستایی کشاورزی در کشور فعال است/ خرید توافقی زعفران در استان‌ها

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور: امسال قرار است خرید توافقی زعفران در استان‌ها انجام شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، وحید قلفی‌پور در مراسم معارفه رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: وضعیت کشاورزی در حال حاضر بهترین وضعیت خود را طی می‌کند چون در حوزه اقتصاد مقاومتی خوش درخشیده و رویکرد دولت هم در این بخش درخشان بوده است و در این حوزه در بخش‌های مختلف آب و ... گرچه ناملایماتی وجود دارد؛ اما دولت در سرمایه‌گذاری برای این بخش تلاش قابل توجهی داشته است.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: برنامه ششم چراغ راه بوده و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک خوبی بود که در بخش کشاورزی نظام قانونمندی ایجاد شده و تمامی مراحل بخش کشاورزی مرحله به مرحله از مزرعه تا سفره انجام می‌شود.

قلفی‌پورافزود: بخش کشاورزی با مجموعه سرمایه‌گذاری که ایجاد شده در بهترین وضع موجود است و با وجود تمامی مشکلات در تامین اعتبار منابع اما نگاه دولت از سال 92 به بعد نسبت به گذشته بهتر بوده و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 رهبری واگذاری بخشی با جدیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه نگاه به تشکل‌ها نگاهی هدفمند باید شود اظهار کرد: باید در بخش تشکل‌ها برنامه‌ریزی به وجود آید تا اهداف بلندمدت شکل گیرد و تشکل‌ها نقش زیادی در سیاست‌گذاری داشته و بقاء صنفی در حوزه قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی را باید فعال کنیم و اگر تشکل‌ها و مدیران بخش‌های مختلف کشاورزی دست در دست هم دهند قادر خواهیم بود هدف‌هایی که مشخص شده را محقق سازیم.

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور با بیان اینکه باید هدایت و نظارت راهبردی برای تشکل‌ها در چهارچوب اهداف صورت گیرد افزود: باید تشکل‌ها فعالیت‌های خود را گسترش داده و باید بتوانیم جلب اعتماد کنیم و مدیریت اعتباربخشی را به سمتی ارائه دهیم که مجموعه حمایت‌ها را به دست آوریم و باید بتوانیم تمرکز پیدا کرده و اهداف فعالیت‌های محوری وزارتخانه را حداقل در برنامه ششم تکمیل کرده و زنجیره تامین محصولات کشاورزی محقق شود.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین برنامه جهاد کشاورزی این است که استان ها در حوزه محصولات استراتژیک خود بتوانند زنجیره تامین و ارزش آن را فراهم کنند و تمام فعالیت‌های ما تشکل محور باشد، افزود:2 هزار و 700 تشکل روستایی و کشاورزی در کشور وجود دارد وبراساس قدمت 50 ساله به طور متوسط در طول این سال ها 10 درصد به جمعیت تشکل‌ها افزوده شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 109 صندوق تشکل‌های روستایی در کشور فعال است اظهار کرد: در 4 سال گذشته خریدهای تضمینی، توافقی و حمایتی از 3.5 تن به 9 میلیون تن افزایش یافته است و امسال هم خرید توافقی زعفران در استان‌ها انجام می‌شود.

در پایان از خدمات محسن اسفندیاری به عنوان مدیر سابق سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی تقدیر بعمل آمد و غلامرضا قربانی به عنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید