Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر:

برداشت پرتقال نارس سلامت مصرف کننده را تهدید می‌کند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: برداشت پرتقال نارس و رنگ افزایی، سلامت جامعه مصرف کننده را تهدید و آثار مخربی برای بازار دارد.

برداشت پرتقال نارس سلامت مصرف کننده را تهدید می‌کند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: برداشت پرتقال نارس و رنگ افزایی، سلامت جامعه مصرف کننده را تهدید و آثار مخربی برای بازار دارد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی شعبانی در کارگروه تنظیم بازار شهرستان قائم‌شهر درباره برداشت زودهنگام پرتقال اظهار کرد: درحال حاضر قند پرتقال تکمیل نشده و رنگ مناسبی هم ندارد.

وی با بیان به اینکه برخی از باغداران اقدام به برداشت زودهنگام پرتقال تامسون کرده و بعضی از سورتینگ داران برای کسب منافع بیشتر اقدام به رنگ افزایی میوه های نارس می کنند، ادامه داد: این کار علاوه بر تهدید سلامت جامعه مصرف کننده، آثار مخربی برای بازار دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه خروج مرکبات به صورت فله ای و بدون بسته بندی و کیفیت از شهر مشکلاتی را برای سایر شهرها و حتی دستفروشان ایجاد می کند، افزود: در حال حاضر زمان برداشت نارنگی است و هنوز زمان فرآیند رسیدن فیزیولوژیک پرتقال تامسون تکمیل نشده است.

این مسئول درباره آثار سوء و مخرب رنگ افزایی و برداشت پرتقال نارس گفت: این عمل سبب کاهش قیمت، کم شدن میل بازار به خرید و پایین آمدن کیفیت میوه می شود.

شعبانی به صادرکنندگان کیوی توصیه کرد قبل از رسیدن کامل کیوی اقدام به صدور آن نکنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه برای برقراری ارتباط بین مزارع مرغ مادر گوشتی کشور، فاز نخست اجرای سامانه جامع مدیریت صنعت طیور کشور تعیین شد، گفت: بر این اساس مزارع مرغ گوشتی درخواست های جوجه ریزی خود را با در نظر گرفتن قواعد و قوانین تنظیم شده انجام می دهند.

علیرضا عطایی نژاد افزود: با ثبت درخواست جوجه ریزی و تایید توسط سامانه، مجوز برای مزرعه مرغ گوشتی با عنوان تعداد و تاریخ پیش بینی جوجه ریزی صادر می شود.

وی با بیان اینکه مبنای فاصله دو جوجه ریزی در کشور 50 روز است و تشویق و تنبیه به ازای هر روز تعجیل یا تاخیر 7 روز در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: اگر متوسط سن کشتار یک واحد 40 روز باشد این واحد معادل 14 روز تشویقی گرفته و می تواند نوبت بعدی به جای 50 روز بعد، 36 روز از تاریخ متوسط کشتار، جوجه ریزی کند.

عطائی نژاد با اشاره اینکه این سامانه به دنبال سهمیه جوجه ریزی نیست، خاطر نشان کرد: باید میزان جوجه ‌تولیدی پیش بینی با تعداد جوجه‌ تولیدی ثبت شده توسط جوجه کشی و تعداد جوجه توزیع شده به مزارع گوشتی در یک راستا باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید