Iranian Agriculture News Agency

تجار ایرانی به اتریش می‌روند / محصولات کشاورزی مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به اتریش


اتاق بازرگانی تهران در آبان‌ماه هیات تجاری متشکل از دست‌اندرکاران صنایع مختلف را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری به کشور اتریش اعزام می‌کند.

به گزارش «ایسنا» اتاق بازرگانی تهران در نظر دارد به دعوت اتاق بازرگانی وین یک هیات اقتصادی - تجاری متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی را به سرپرستی علاء میرمحمدصادقی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران به همراه دبیرکل اتاق بازرگانی تهران از بیست‌و‌یکم تا بیست‌وششم آبان‌ماه امسال به کشور اتریش اعزام کند. زمینه‌های فعالیت هیات اعزامی، «نساجی»، «ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی»، «صنایع خودروسازی»، «قطعات خودرو»، «معدن و ماشین‌آلات معدنی»، «نفت و گاز»، «صنایع نیروگاهی و انرژی‌های تجدیدپذیر»، «صنایع هوایی»، «برق و الکترونیک»، «کشاورزی و صنایع غذایی»، «دارو و تجهیزات پزشکی» و «امور مالی و بانکی» است. گفتنی است حجم تجارت بین دو کشور در سال ۲۰۱۶ در سطح ۳۷۷ میلیون یورو بوده است. همچنین براساس این گزارش همکاری‌های این دو کشور در زمینه‌های مختلفی همچون «محیط‌زیست»، «فناوری‌های هوشمند»، «مهندسی»، «پزشکی»، «تاسیسات و صنایع» و به‌ویژه «آموزش میان دو کشور» رو به گسترش است. وین نیز با داشتن ویژگی‌هایی مانند «سطح بالای کیفیت زندگی»، «ثبات سیاسی»، «تولید ناخالص داخلی ۷۲ میلیارد یورویی» که یک چهارم تولید ناخالص اتریش را شامل می‌شود.

مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به اتریش نیز شامل «محصولات کشاورزی و مواد غذایی»، «غلات»، «میوه»، «سبزیجات»، «‌داروهای گیاهی»، «فرش‌دستباف»، «گلیم» و «قالیچه» است. این درحالی است که مهم‌ترین اقلام وارداتی ایران از اتریش شامل «ماشین‌آلات صنعتی، برقی و رایانه‌ای»، «لوازم‌خانگی»، «دستگاه‌های ‌گیرنده و فرستنده»، «ریل»، «وسایل و تجهیزات راه‌آهن»، «مواد شیمیایی» و «دارو و تجهیزات پزشکی» است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید