Iranian Agriculture News Agency

در مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی صورت گرفت:

برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب در مزرعه برای کارشناسان افغانستان

در دوره آموزشی مدیریت آب در مزرعه مباحث مختلف در حوزه مهندسی آبیاری و زهکشی توسط اعضای هیات علمی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی تدریس خواهد شد.

برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب در مزرعه برای کارشناسان افغانستان

دوره آموزشی با عنوان " مدیریت آب در مزرعه " برای کارشناسان کشور افغانستان در مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی گشایش یافت .

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، دکتر فریبرز عباسی رئیس این مؤسسه در ابتدای جلسه افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت آب در مزرعه ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به کارشناسان شرکت کننده و نیز مسئولان جایکا، افزود: برنامه ریزی های اجرای دوره طوری انجام شده است که همکاران مؤسسه بتوانند تجربیات پژوهشی و اجرایی خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند.

وی ضمن معرفی بخش های مختلف و رویکردها و مأموریت های اصلی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، گزارشی از امکانات، توانمندی ها و برخی از یافته ها و دستاوردهای پژوهشی در حوزه مهندسی آبیاری و زهکشی در مؤسسه را ارائه نمود. وی توضیحاتی نیز در خصوص مباحث کلی دوره و رئوس مطالب آن بیان کرد.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی در پایان یادآور شد: طی برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب در مزرعه مباحث مختلف در حوزه مهندسی آبیاری و زهکشی توسط اعضای هیات علمی مؤسسه تدریس خواهد شد.

براساس این گزارش، نماینده دفتر آژانس همکاری های بین المللی ژاپن نیز ضمن تشکر از مدیریت مؤسسه برای انجام هماهنگی ها و برنامه ریزی های دقیق انجام شده، ابراز امیدواری کرد که این دوره بتواند در ارتقاء سطح علمی و دانش کارشناسان افغانی مؤثر باشد.

گفتنی است دوره آموزشی مدیریت آب در مزرعه که با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) و توسط مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی اجرا می شود تا پنجم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در جلسه افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت آب در مزرعه رئیس، معاونان و اعضای هیات علمی (مدرسان دوره) مؤسسه، مسئول دفتر جایکا در ایران، مسئول ارشد برنامه های زراعت وزارت کشاورزی افغانستان و 15 تن از کارشناسان شرکت کننده در دوره از کشور افغانستان حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید